Tegenstrijdige berichten, wel of niet spataderen laten behandelen?

Ik heb last van spataderen en aderen die je goed ziet door mijn lichte huid. Ik twijfel of ik me wil laten behandelen omdat ik er ook last van heb, voelt als blauwe plekken, soms branderig en gevoelig. Maar als ik op internet zoek zegt de een, wel laten behandelen en een ander niet doen. Mijn huisarts zegt niet doen maar ik zoek naar ervaringsdeskundigen. Zijn er mensen die me verder kunnen helpen om een juiste beslissing te maken? Waar doe je goed aan?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het niet hoeft, nooit snijden, zegt onze dokter. Misschien kan je als je veel moet staan steunkousen dragen ( niet mooi maar wel lekker)en regelmatig met de benen omhoog op een krukje zitten.
Operaties belasten je lijf altijd en als het geen bittere noodzaak is, niet doen. En doorschijnende aderen, wat maakt dat nou uit?
Ik heb behoorlijk spataderen en heb ervaring met allerhande operaties. Hoe minder onder het mes, echt, het beste.
Wat anderen van je benen vinden , nou en? Tenzij je op moet als Miss Holland; maar hert is een vrij normale afwijking die vooral veel vrouwen treft omdat die nu eenmaal vaker hun benen laten zien. Maar bij een staand beroep vraag je om spataderen ( steunkousen gebruiken tijdens het werk!) en jammer, het hoort bij het leven.
Er zijn mensen die hele aderen laten strippen. Ik heb er nog nooit iets goeds over gehoord want het proces gaat nu eenmaal verder: als de vaatwanden zwak zijn, zijn ze dat overal. Laat je niet gek maken en accepteer gewoon je lijf. Bij plechtige gelegenheden kan je altijd een zwarte panty dragen, nog sjiek ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf een veneuze malformatie in mijn knie zitten (dit is te vergelijken met spataderen, in een bepaald opzicht)
De behandeling die ik voor heb gekregen, is exact dezelfde als ze doen bij spataderen (vandaar)
Ik kreeg een opzwelling in de haarvaten van mijn knie en kon hierdoor niet goed lopen.

het is een moeilijke keuze, ik wild hem ook niet maken, maar als je er last van hebt, is het misschien het proberen waard (wat wil je zelf?)
In mijn geval spoten ze alcohol in mijn haarvaten zodat ze... dichtschroeiden (meen ik)
ik heb deze behandeling 2 keer gehad in het Radboud ziekenhuis te Nijmegen.

Het ligt eraan waar ze zitten op je lichaam, laat je doorsturen...
alleen jij kan kiezen.