Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen hersennen stoppen met leren?

Ik heb dikwijls het gevoel dat je iets aan het doen bent en er iets gebeurt waar je je geen raad mee weet. Je vraagt dan raad aan iemand anders en dan is het "probleem" opgelost. De volgende keer dat je dit voor heb zit je opnieuw sloot! Soms heb ik dus het gevoel dat mijn hersenen niets meer leren. Dat ze niets meer opnemen? Kan dat? Ik moet er wel nog bij zeggen dat ik ook wel veel een dof en suf gevoel heb. alsof ik nooit uitgeslapen geraak. Hoewel ik op een degelijk uur ga slapen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

We zijn natuurlijk niet allemaal genieën. Er zijn menselijke hersenen die meer kunnen bevatten dan de mijne. Ik kan me dus voorstellen dat er ook bij jou een grens is aan je bevattingsvermogen.
Maar er zijn omstandigheden waarbij je minder kan opnemen. Bij ziekte bijvoorbeeld heeft je lichaam de krachten nodig om te genezen en zal het bevattingsvermogen niet zo'n hoog level bereiken. Datzelfde geldt bij vermoeidheid of spanning.
Als je rustig bent en niet wordt afgeleid door muziek of gepraat om je heen zal dat ook een hoop schelen. Last but not least: drugs en alcohol zijn voor je hersenen een ramp, zeker voor jonge hersenen, dus blijf daar maar af
(Lees meer...)
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Ritsuka en Ivana. dank je voor de heldere antwoorden :D.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding