Helpt een houdingsondersteuning voor de rug echt? Ik zie een dagaanbieding en vraag me af of het werkt zodat ik deze dan zal gaan bestellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Sommige mensen hebben zo'n ondersteuning nodig of hebben er veel profijt van. Maar het is niet aan te raden om zoiets via het internet aan te schaffen. Het is namelijk belangrijk dat deze goed past, dit soort zaken moeten daarom op maat gemaakt worden. Daarnaast is het van belang dat hij ondersteunt en niet de taak van je spieren gaat overnemen. Want dan kun je op een gegeven moment niet meer zonder.
Ik heb even naar de aanbieding gekeken en het is wel een heel generiek product. -One-size fits all? Iedereen is verschillend, dit soort zaken moeten aangemeten worden.
-"Deze rugband dwingt je om rechtop te blijven lopen of zitten. Hierdoor krijgen je rugspieren de nodige rust en worden je spieren niet overbelast." Je spieren zullen slapper worden omdat de band het werk overneemt.
-"Je ziet er langer, slanker en zelfverzekerder uit." Als je rechter staat, ben je iets langer, maar dat zal niet opvallend zijn. Slanker? Niet waarschijnlijk. Zelfverzekerder? Nou, oké, mogelijk voel je je dat wel.
-"Voor 9,95" Ik denk dat het voor deze prijs niet veel kan zijn.
Als je echt aan je houding moet/wilt werken, kun je beter contact opnemen met iemand die daar gespecialiseerd in is, zoals Mensendieck-therapeut. Als je echt iets nodig hebt, dan hoor je het wel. Je rug/nek zijn te kostbaar om er mee te gaan prutsen!