Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is voor een 70-plusser een goed en niet duur vegetarisch vitaminen D supplement?

Ik ben kerngezond maar heb volgens de huisarts alleen een vitamine D tekort. Kan iemand mij vertellen of er verschil is tussen de veel goedkopere vitamine D preparaten van bijvoorbeeld de drogist of de tamelijk dure van de apotheek? Heft u een goede tip wat betreft een goed vitamine D supplement maar niet al te duur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
volgens mij is vit D supplement altijd vegetarisch, ik gebruik zelf gewoon huismerk Etos.
Heeft je arts advies gegeven over dosering?
Ritsuka
11 jaar geleden
vaak moet je wel een wat hogere dosering hebben bij een tekort, en dat je dan 1-2x in de week zo'n pil met hoge dosering inneemt. Maar laat je adviseren over je arts, die kan dit meten en aanraden wat je het beste kunt slikken.
Dan kan dit gelijk gecombineerd worden met monitoring, dat er over een maand gekeken word wat de nieuwe waarde is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij is aangeraden om devaron van de apotheek te slikken. De opname is daar beter van. En minder bijstoffen dan de commerciele supplementen.
tinus1969
11 jaar geleden
Devaron bevat meer vitamine D per pilletje dan de meeste driogisterijmiddelen en dat is bij een tekort nodig. Prijs is ongeveer gelijk als je rekening houdt met dat verschil in dosis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het beste is natuurlijk een middel dat voorgeschreven is door je arts, je arts weet wat je tekort komt en kan daarop inspelen. Maar dat is geen antwoord op je vraag, je zou hiervoor Plantina kunnen gebruiken, dit bevat geen dierlijke ingrediënten en is dus geschikt voor vegetariërs, met 600 IE moet 1 tablet per dag (normaal gesproken, vraag even na bij je arts) voldoende zijn. Er zitten 120 tabletten in een potje voor de prijs van 15,95.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vegetarisch gaat niet lukken omdat vitamine D alleen in dierlijke producten voor komt. Veel buiten in de zon of een zonnebankje op zijn tijd zou het probleem voor een vegetarier op moeten lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Hij kan toch gewoon synthetisch vitamine D nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zon gaat voor niks op.
Cryofiel
11 jaar geleden
Sommige mensen hebben niet de gelegenheid vaak in de zon te zijn. Sommige mensen hebben een donkere huidskleur, waardoor ze veel minder vitamine D aanmaken in zonlicht dan blanken. Sommige mensen hebben een (stofwisselings)stoornis, waardoor ze te weinig vitamine D aanmaken, of waardoor ze de aangemaakte vitamine D te snel vernietigen, of waardoor hun lichaam de aangemaakte vitamine D niet voldoende kan benutten.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing