Hoe verander ik de kleur van mijn ogen?

Dag beste mensen, ik vind de kleur van mijn ogen echt lelijk en ik vroeg me af of je die kon veranderen (natuurlijk - niet plastisch ofzo). Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Gekleurde contactlenzen . Te koop bij meerdere brillen winkels . Laat je wel goed voorlichten qua inbrengen en uit halen en hygiëne regels en volg dat goed op . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Kapperkort, ik mag geen contactlenzen kopen :(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan weet ik het ook niet . Behalve door make-up kan je de ogen lichter laten lijken of donkerder . Ga maar experimenteren .
Er zijn veel methoden om de oogkleur te veranderen. Een van de meeste gebruikte methoden is om een contactlens te gebruiken om de kleur van de ogen te veranderen of een chirurgische ingreep.

De iris is de gekleurde laag van het oog en de kleur van deze laag is zichtbaar als het hoornvlies met daarvoor een doorzichtig vlies. Permanente oogkleurverandering is een methode waardoor de kleur van de oog voorgoed verandert in de nieuwe oogkleur.
Dit is alleen geschikt voor mensen die niet wensen hun oogkleur herhaaldelijk te veranderen. Het maken van een nieuwe kleur in de iris heeft te maken met intraocular (in het oog) implantatie. Dit is bedoeld om de kleur van de ogen te veranderen.

Dergelijke implantaties zijn veilig, goed te verdragen en geven een prachtige verschijning die natuurlijker lijkt dan contactlenzen.

Materiaal en verdraagzaamheid
De implantatie wordt over het algemeen goed verdragen omdat het van dun materiaal wordt gemaakt: "oculaire rangsilicone". Deze implantatie wordt gebruikt als een permanente oplossing maar die ook zou kunnen worden verwijderd, als dit gewenst is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijke oplossingen zijn er niet.
fremar
10 jaar geleden
Er is de mogelijkheid van implantaten (zie link 1) of om te laseren (zie link 2).

Ik adviseer wel om eens goed met een dokter te praten, want er zitten natuurlijk wel risico's aan verbonden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zonder plastische ingreep heb je alleen zonlicht dat je oogkleur tijdelijk kan aanpassen. En de kleur kan je niet kiezen ;)
10 jaar geleden
Hoe kan een kleur nou lelijk zijn?

Hoe dan ook, ik zou als ik jou was er maar proberen bij neer te leggen. Je kan gekleurde contact lenzen dragen maar dat is ook niet altijd even prettig. Op een natuurlijke manier je oogkleuren veranderen is niet mogelijk.
Je kan met make-up de aandacht ergens anders op laten richten, je lippen bijvoorbeeld of op je oogschaduw. Mensen nooit meer recht aankijken kan ook werken met je ogen te verbergen maar waarschijnlijk valt hun je oogkleur amper op.
Zonnebril dragen kan ook, maar ook dat gaat op den duur apart worden.

Je oogkleur echt veranderen op een natuurlijke manier kan gewoon niet. Ja, je zou een nierziekte kunnen oplopen zodat je oogwit geel word of d.m.v. opengespatte aderen je oogwit rood/roze laten worden maar dat is waarschijnlijk niet wat je wilt?

Maar waarom vind je je oogkleur zo lelijk dan? Ik ben nog nooit een lelijke oogkleur tegen gekomen. Natuurlijk, blauwe of groene ogen zijn prachtig maar niemand heeft echt egale ogen. Bekijk je ogen maar eens goed in de spiegel, er zitten een heleboel kleuren in. Probeer ook eens je ogen van een afstandje te bekijken, met verschillende lichtinval, wie weet zien mensen jou ogen wel heel anders dan jezelf.