Mag een gebruiker van Cannabis bloed doneren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bel eens met Sanquin en stel de vraag daar: 020-512 30 00

Antwoorden (1)

Van alle drugs is cannabis (hasj of wiet) het langst in het lichaam terug te vinden. De afgifte van cannabis in vetweefsel aan bloed duurt 2 tot 7 dagen. Omdat dit zo langzaam gaat blijft cannabis lange tijd aantoonbaar.

Bij incidenteel gebruik van cannabis mag je bloed geven. Je mag tijdens het bloed geven niet onder invloed zijn. Maar als je verslaafd bent kun je geen donor zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een aanvulling: Cannabis is zéér lang aantoonbaar aanwezig als je een regelmatig gebruiker bent en wat fors bent. Zoals hierboven gezegd bindt THC zit aan het vetweefsel en kan je zo tot nog wel 30 dagen positief testen op cannabisgebruik.