Wat kan ik doen om mooiere benen te krijgen?

Een paar jaar geleden heb ik mijn linkerenkel gebroken en vorig jaar ben ik 2x geopereerd aan mijn rechterknie. Doordat beide benen van (bijna) niet gebruiken naar heel veel gebruik is gegaan zitten mijn benen vol striae, littekens en ook heb ik op mijn bovenbenen cellulite. Ook wel logisch doordat je huid daar ook niet echt bestemd voor is... Het probleem is dat mijn rechterknie nog steeds niet goed is en ik kan daardoor ook niet sporten, wandelen doe ik wel. Hopelijk heeft iemand goede oefeningen of een goede tip! Mijn eetpatroon is goed en heb ook geen overgewicht. :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent al heel goed bezig met het gezonde eten en het wandelen. Belasten is goed, maar zeker niet overbelasten. Je hebt geen overgewicht dus dat is ook prima. Het gezonde eten zorgt voor een goede toevoer van micro- en macronutriënten die je lichaam nodigt heeft voor vele functies; bijvoorbeeld voor het herstel van de weefsels.

Verder zou je eventueel olie / creme / zalf met vitamine e kunnen gebruiken (masseren) om het herstel van de huid wat te bevorderen, tevens goed water drinken om eventuele afvalstoffen beter en sneller kwijt te raken.