Wat te doen tegen jeukende geschoten oorbel?

Ik heb vorige week woensdag mijn oorbel laten schieten bij een juwelier, hij zit er nu 4 dagen in. Ik doe er 2x per dag of meer ontsmetten met sterilon en paar keer per dag draaien, en heb er geen last van sinds vandaag.. Mijn oorbel slaat rood uit omdat hij heel erg jeukt, wat moet ik hier tegen doen?

Het oorgaatje zit gewoon in mijn oorlel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Achterkantje ook niet te strak!

Weet jij het antwoord?

/2500

Stoppen met Sterilon te druppelen. Sterilon kan irritatie aan de huid veroorzaken, wat zich kenmerkt aan de roodheid van je oorlel. Ook kan het wondje aan het genezen zijn, waardoor je jeuk krijgt. Maar in dit geval zal het aan de Sterilon liggen. Stop ook met draaien aan je oorbel, dat is niet meer nodig.

De oorzaak is gewoon genezing! Elk wondje of sneetje dat geneest gaat vaak jeuken. Dit is ook aan het genezen. Sterilon zorgt er voor dat het niet gaat ontsteken. Maar er bestaat meerdere merken buiten sterilon voor dit en misschien kun je er niet tegen. Kijk bij de drogist voor een ander merkje misschien helpt dit. De kans dat het kan ontsteken is zowiezo al veel kleiner omdat het geen open wondje meer is. Goed schoon houden met water dus.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100