Wat te doen tegen jeukende geschoten oorbel?

Ik heb vorige week woensdag mijn oorbel laten schieten bij een juwelier, hij zit er nu 4 dagen in. Ik doe er 2x per dag of meer ontsmetten met sterilon en paar keer per dag draaien, en heb er geen last van sinds vandaag.. Mijn oorbel slaat rood uit omdat hij heel erg jeukt, wat moet ik hier tegen doen?

Het oorgaatje zit gewoon in mijn oorlel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Achterkantje ook niet te strak!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor soort oorbellen zijn het? goud, zilver of iets anders? Misschien even naar de juwelier bellen als het door blijft gaan
Ivana
10 jaar geleden
Dit zijn altijd chirurgisch-stalen oorbellen. Die zijn om ontstekingen tegen te gaan. Daar kan het niet aan liggen.
Neem een ijsklontje en houd dat tegen/op je oorlel. Het zal geïrriteerd of licht ontstoken zijn. IJsklontjes nemen de jeuk weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel

Antwoorden (2)

Stoppen met Sterilon te druppelen. Sterilon kan irritatie aan de huid veroorzaken, wat zich kenmerkt aan de roodheid van je oorlel. Ook kan het wondje aan het genezen zijn, waardoor je jeuk krijgt. Maar in dit geval zal het aan de Sterilon liggen.
Stop ook met draaien aan je oorbel, dat is niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dankjewel, ik heb veel gelezen dat je niet met sterilon moet druppelen en of wel of niet draaien, ik merk wel als ik er sterilon op doe dat het weer even stopt met jeuken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar zodra de Sterilon opdroogt, begint de jeuk weer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet gelijk, dat duurt een uurtje of 2 en dan begint het weer. (ik draai elke keer als ik sterilon op doe ik voel aan de voorkant niks meer prikken maar wel aan de achterkant)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stop er mee, dan is dit de oorzaak. Doordat de Sterilon koel is, als je het op je oor druppelt, verminderd of verdwijnt de jeuk tijdelijk. Zodra hij opdroogt en op lichaamstemperatuur komt, komt de jeuk weer terug. Hou je oorbel in en blijf er verder af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, Moet ik nog wel of niet draaien?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat kan ik tegen de jeuk nu doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koelen, even een koud washandje erop. Zorg wel dat je je oor droog maakt na het koelen. Als je stopt met de Sterilon, zal de jeuk snel minder worden. Als het gaatje dicht zit, wat nog even duurt, dan kun je er zinkzalf of Sudocrem opsmeren tegen de jeuk, maar dit mag niet op open wondjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, Dankjewel voor je hulp! Ik ga stoppen met sterilon hoorde ook veel mensen zeggen dat je dat pas moet gebruiken als het ontstoken is e.t.c. Maar bij de juwelier zeiden ze dat je er dit op moest doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt juweliers raden dit nog aan. Als je oor ontstoken is, reinig het dan met een zoutoplossing. Verzorg je oorbel als een piercing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Draaien moet je niet doen, omdat je het gaatje dan niet de kans geeft te genezen.
Sterilon doodt zowel de goede als slechte bacteriën. Ook irriteert de werkzame stof in Sterilon (chloorhexidine) de huid, omdat dit de huid uitdroogt.
Ik ben ervan uitgegaan, dat bij de aanvulling van je vraag, niet de oorbel, maar de oorlel jeukt en rood is.
Als het gaatje rood is en jeukt, dan komt dit doordat het aan het genezen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, dat mijn oorlel meer jeukt!
De oorzaak is gewoon genezing! Elk wondje of sneetje dat geneest gaat vaak jeuken. Dit is ook aan het genezen. Sterilon zorgt er voor dat het niet gaat ontsteken. Maar er bestaat meerdere merken buiten sterilon voor dit en misschien kun je er niet tegen. Kijk bij de drogist voor een ander merkje misschien helpt dit. De kans dat het kan ontsteken is zowiezo al veel kleiner omdat het geen open wondje meer is. Goed schoon houden met water dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er nog steeds gewoon sterilon op gedaan, zo af en toe nog wel jeuk maar na krabben over (meer aan mijn oorlel)