Ik heb eenafspraak bij een nieuwe tandarts en moet vooruitbetalen omdat ik een basis verzekering heb is dit normaal?

Ik heb zojuist gebeld met de tandarts...het zijn de huisregels als je een basis verzekering hebt. Als je aanvullend bent hoeft het niet. Controle is € 21.30 en mijn zoontje hoeft niet te betalen. Ik vind dit een vorm van discriminatie mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij een webshop moet je ook vooruit betalen, omdat de verkoper er niet zeker van is dat je zult betalen.
De tandarts wil dezelfde garantie. Met een aanvullende verzekering is er bij wijze van spreken “ook vooruit betaald”.
Dus geen geval van discriminatie, al vind ik het geen prettige huisregel.
SimonV
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
het gaat steeds meer de kant op van de Amerikaanse zorg. Vooruit betalen als je niet goed verzekerd bent.
Is inderdaad heel jammer. Het idee van sociale zorg gaat hiermee verloren.
SimonV
10 jaar geleden
Bij andere tandartsen ben je verplicht na de behandeling direct met de pinpas te betalen. Bijna net zo vervelend.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bij die van mij kan ik niet pinnen, daar moet ik tekenen voor een automatische machtiging. Dat vind ik pas vervelend, want dan weet ik nooit wanneer ze het aftrekken...maar als het mij niet uitkomt, kan ik het wel storneren. En als ik het dan later alsnog betaal...storten zij het terug en krijg ik een brief "U heeft al betaald..." Mooie administratie daar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat vraagsteller ook helemaal niet vooruit hoeft te betalen, maar na afloop van de behandeling (maar dat kan ik mis hebben). Er zijn wel meer behandelaars die direct willen dat je contant of per pin betaalt. Ook weekendtandartsen willen dit graag, óók als je wel voldoende verzekerd bent.