Doet een chirurg zijn trouwring af voor hij begint met opereren?

Ik denk dat ik hem nou heb ....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Een chirurg doet alles af waar bacterien of besmettingshaarden in kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Bij mijn weten moeten chirurgen namelijk altijd handschoenen aandoen bij operaties, dus lijkt het me sowieso moeilijk om dan een ring te verliezen.
De meeste trouwringen (die ik ken) zijn glad en kunnen dus moeilijk de handschoenen beschadigen, dus ik vermoed dat de meeste chirurgen de trouwring om houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou je denken...
Een chirurg wast zijn handen en onderarmen voor hij de operatiekamer ingaat. Daarbij is het protocol dat hij al zijn sieraden af doet. Handschoenen worden gedragen om eventueel bloed-bloed contact tussen arts en patient te voorkomen. Als een chirurg een wondje heeft op zijn hand kan hij namelijk gemakkelijker ziekten krijgen. Anderson natuurlijk ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
... al mag een chirurg met hiv, hepatitis of andere bloedoverdraagbare (ernstige) ziekten simpelweg niet meer zijn werk doen. Einde carrière.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een operatiekamer moeten alle juwelen af, ook trouwringen al zijn ze glad. Dus ja een chirurg doet zijn trouwring af voordat hij begint met opereren.

Dit omdat er een verhoogde concentratie bacteriën onder de ring zitten die je met desinfecteren niet goed wegkrijgt, en een ring kan het risico op het scheuren van je handschoenen verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien alle antwoorden en reacties Wilma, is er dan toch iets anders achtergebleven! Zou het een operatiehandschoen kunnen zijn? Als je idd vreest,dat er iets is achtergebleven,zou ik toch wel even aan de bel trekken(of duwen)!