Kan ik t gesprek uitstellen omdat het me nu teveel stress geeft?

Ik heb al een poosje ruzie met een vriend, hij wil t nu bespreken maar ik krijg er veel stress door en ben nog best boos. Heb al heel veel stress en kan dit er slecht bij hebben. Is het goed voor mij om dit even te laten rusten en als ik rustiger ben het gesprek aangaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Luister goed naar jezelf, en ga pas het gesprek aan wanneer jij er zelf klaar voor bent. Laat iemand anders niet beslissen wanneer jij er klaar voor bent. Denk ondertussen eens goed na over wat je wilt gaan zeggen, en zet het voor jezelf bijvoorbeeld eens op papier. Succes!

Hey Enna, Je kan het zeker nog even uitstellen, maar ik zou er geen weken meer mee wachten. Van uitstel komt afstel. Forceer jezelf indd niet, maar weet dat hoe sneller je erover begint te babbelen, hoe sneller je het dan ook kunt trachten op te lossen. Good luck meid!

Ik vind het zelfs een goed idee om het uit te stellen. Je geeft het zelf al aan dat het je teveel stress geeft op het moment. Even wachten levert je ook een aantal voordelen op. Je hebt zo de tijd om je voor te bereiden op het gesprek, schrijf eens wat zaken op die je graag zou willen zeggen, of bijvoorbeeld wat dingen die je zou willen zeggen als reactie op wat die ander mogelijk kan zeggen. Verder is het ook wel handig als je even wacht omdat je het dan allemaal even kan laten bezinken waardoor je je gewoon weer wat fijner voelt, maar ook tijdens het gesprek wat rustiger bent. Het nadeel is wel dat je als je te lang wacht dat het minder urgent lijkt en het misschien wel laat gaan, dat zou een gemiste kans zijn. Het gesprek nu aangaan kan je stress geven. Maar een niet uitgesproken ruzie kan dat ook. Een goed gesprek waar je tot elkaar komt, of een gesprek waar je de ander even goed de waarheid vertelt kan enorm opluchtend werken, vergeet dit aspect niet. Luister dus naar jezelf, maar denk niet alleen aan de voordelen op korte termijn, maar ook aan de voordelen op de wat langere termijn. Sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100