Pijn in mijn onderrug en ik 30 weken zwanger ben. Wat kan ik eraan doen?

Heb de laatste tijd heel erg pijn in mijn onderrug. Straalt uit naar de bovenbenen. Nu ben ik 30 weken zwanger.
Hebben meer vrouwen dit?
Is hier iets tegen te doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Amadea
11 jaar geleden
Waarom staat in jouw profiel dat je een MAN bent?
Amadea
11 jaar geleden
Bier als profielplaatje past ook niet bij een zwangere vrouw...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een man kan niet zwanger zijn.
Dus of je profiel klopt niet.
Of je stelt de vraag voor iemand anders: zeg dat dan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is voor mijn vriendin.
Ik post het op mijn account
Vandaar :-)
Amadea
11 jaar geleden
Schrijf dan gewoon in de vraag: Mijn vriendin heeft pijn, wat kan zij eraan doen?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maakt het zoveel uit? hij probeert haar alleen maar te helpen ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist Ginaaa..
Mijn vriendin heeft pijn en neemt mijn telefoon omdat ik een account heb.
Gaan we er niet aan denken of ik een man ben of een vrouw.
Het gaat toch om de vraag?
Amadea
11 jaar geleden
Lees de algemene voorwaarden, waar o.a. in staat: De geregistreerde gebruiker dient er voor te zorgen dat geplaatste inhoud niet onduidelijk of verwarrend is voor bezoekers. En geregistreerde gebruikers kunnen de in het gebruikersaccount ingevoerde gegevens te allen tijde inzien, wijzigen of verwijderen en dienen de in het gebruikersaccount als verplicht gemarkeerde informatie aan te passen, indien deze onjuist of niet langer actueel is.

Het beste antwoord

De beste persoon om dit aan te vragen, is je verloskundige.
Je lichaam verandert als je zwanger bent, je zwaartepunt verandert ook. Dus rugklachten zijn niet zo vreemd, vooral als je rug niet zo sterk is.
Bel je verloskundige voor overleg, die kan je adviseren en eventueel onderzoeken voor nader advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar de vraagsteller is een man.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het profiel is van een man, het kan zijn vrouw/vriendin zijn die de vraag stelt, of hij kan het willen weten omdat zijn partner of iemand in de omgeving dit heeft.
Geen nette manier van vraagstellen in dat geval, maar ach.

Andere antwoorden (3)

Hoi, het is verstandig om af en toe gedurende dag wat rust te nemen. Zoals al eerder gezegd verplaatst je lichaamszwaartepunt waardoor je rugspieren maximaal moeten functioneren. Geef ze dus af en toe even rust door te gaan zitten maar het liefst even liggen, 10-15 minuutjes maar. Het zijn de laatste loodjes waar je in zit dus het wordt allemaal wat zwaarder! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan altijd iets van midalgan zalf gebruiken. Maar ben je al erg dik geworden? Dan komt er zeker spanning op je rug. Misschien kan je ook een draagband gaan dragen
onder je buik, dat scheelt ook voor je rug de spanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger droeg men een elastische steunband tegen die klachten, en naarmate men dikker werd en het te fel begon te knellen op de buik sneed men met een schaar een paar centimeter open en zo altijd verder; de steun voor de onderrug bleef dus terwijl de buik meer en meer ruimte kreeg. Ook niet vergeten van af en toe een beetje meer te gaan liggen om het lichaam te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet dan toch wel heel erg vroeger geweest zijn.
Want toen ik zwanger was, was dat er niet meer.
Je moet juist je spieren trainen en niet slap laten
worden door ondersteuning.
Daarom is het sluitlaken ook afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was helemaal niet erg integendeel, gaf een perfecte ondersteuning aan de onderste rugwervels, had helemaal geen rugpijn en kon werken tot de laatste uren voor de bevalling, en dit tot drie maal toe.