Welk ziektebeeld past bij cognitieve klachten icm bewegingsstoornissen?

Achtergrond info:

Symptomen:
- stapje voor stapje lopen
- licht gebogen houding, arm in 110 graden tijdens lopen
- zwakte gevoel in het li been, voelt zwaar aan
- been buigen gaat in rust goed, probleem begint bij aansturing
- stijve spieren van nek t/m voet. Vooral linkerkant
- vergeetachtig
- moeite met plannen en om iets op papier te krijgen bv
- gauw druk in het hoofd gevoel
- vaak het gevoel of ik dreig flauw te vallen, vooral als het druk is in hoofd
- kan niet tegen drukte in ruimtes of drukke gesprekken
- uit het niets gekomen een jaar geleden
- pijn bovenkant onderrug, 24/7 zeurende pijn op deze plek

Jaar onderzoek (bloed, mri, emg, psychisch) levert tot op heden niks op.
Ik heb van de arts toestemming om zelf op zoek te gaan en volgende week met hem te bespreken of iemand mij heeft kunnen helpen in een richting.

Toegevoegd na 1 uur:
Aanvulling:
- regelmatig koud in vingertoppen en tenen (vroeger had ik het zeer zelden koud)
- af en toe pijn in de nek (zijkant) en uitstraling naar de vingertoppen van li arm
- vroeger kon mijn partner me los masseren, nu zijn de spieren zo strak dat het niet meer lukt
- weinig conditie
- vrijwel altijd moe, minste of geringste inspanning kost veel energie
- iedere ochtend rond 5 uur eventjes wakker. Tevens moeite met inslapen (vroeger nooit).
- geen stress op werk of privé (gehad). Prima leven tot dat ik ziek werd.
- af en toe wazig zien
- vroeger never nooit angstig, nu met momenten meer angst gevoel (tijdelijk, kortdurend).

Weet jij het antwoord?

/2500

B12 tekort, mijn advies is om eens langs te komen op het forum van stichting b12 tekort voor uitleg over de waardes en hoe je een bevestiging hiervan kan krijgen (bijv bloedprikken op homocysteine meyhylmalonzuur en actief b12) Toegevoegd na 1 minuut: Methylmalonzuur

Bronnen:
www.stichtingb12tekort.nl

Lastig hoor. Vanwege een aantal zaken die jij opnoemde kreeg ik even de associatie met de ziekte van Lyme. Mee bekend? Ooit door een teek gebeten? Dit kan, zeker na langere tijd, cognitieve klachten en problemen met het zenuwstelsel geven. Maar ook psychische klachten en pijn in gewrichten, pezen en spieren. Vermoeidheid en griepgevoel. En zo veel meer trouwens. Let wel, dit is een enorme schot voor de boeg. Maar misschien kan je daar iets mee betreffende je zoektocht?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100