Hoeveel bloedverlies bij HB van 8,5 naar 4,0?

Ik kreeg een volledige heupprothese, maar na een week bleek dat een adertje al die tijd gelekt heeft. Mijn HB voor de operatie was 8,5. Erna 6,5. Toen ik weer werd opgenomen door te grote pijnklachten bleek ik elke dag een punt minder te hebben, tot 4,0. Bloedtransfusies gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Een mens heeft ruwweg (afhankelijk van gewicht, natuurlijk) zo'n 5 liter bloed.
Van HB 8,5 naar 4,0 heb je dus ruim 2,5 liter bloed verloren. Dat is héél veel.
Reddie
10 jaar geleden
De vraag is of je 2.5 liter bloed hebt verloren, of dat er sprake is van 'hemolytische anemie'; afbraak van de rode bloedcellen (zonder bloedverlies).
tinus1969
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ader heeft ruim een week gelekt voor het ontdekt werd. Zie het als een druppende kraan, na verloop van tijd heb je een emmer vol.
Al dat bloed zit nu in bil en heup, dus voel me een echt ouderwetse kermisattractie.... de vrouw met 3 billen....