kun je in zes maanden fitness veel bereiken icm goed eten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Amadea
10 jaar geleden
Hangt er maar vanaf wat jij veel vindt.
Ritsuka
10 jaar geleden
wat versta jij onder '6 maanden fitness'? (hoeveel keer per week, hoe lang, wat doe je voor oefeningen?)
wat versta jij onder 'goed eten'? (wat eet je dan en hoeveel?)

Antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe jij het aanpakt, maar je gaat in elk geval wel verschil zien.
Maar echte blijvende resultaten duren langer, kijk hier maar eens: http://gokaleo.com/2013/08/28/a-brief-history-of-my-timeline-photos/

'goed eten' zegt niets, voor een goed resultaat (ik denk dat je bedoeld vetpercentage verlagen en eventueel spiermassa verhogen) moet je vooral zien dat je genoeg eet.
Niet te veel en niet te weinig, maar precies datgene dat bij je activiteiten niveau past.
Minstens 100 gram eiwitten per dag is aan te raden, tot aan 2x je lichaamsgewicht (in gram).

6 maanden fitness zegt ook niets, hoeveel keer in de week, hoeveel uur?

Ik kan wel zeggen dat ik zelf wel zeker verschil zie in een paar maanden. Ik probeer 2-3x in de week krachttraining te doen in de sportschool (30-60 minuten per sessie) en dit combineer ik met 2-3x in de week cardio, momenteel vooral hardlopen, maar ook fietsen, zwemmen of gewoon wandelen als ik zin daar in heb.
Ik eet alles wat ik wil, maar let hierbij op mijn kcal. Ik heb gemiddeld 2500 nodig op een dag (berekend met deze site: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced , momenteel houd ik dit bij met mijn stappenteller, FitBit One).
Ik probeer elke dag minstens 100 gram eiwitten op een dag te eten, dus kwark, kip, ei, etc. Daarnaast voornamelijk volkorenproducten, volle melkproducten en groente en fruit. Maar ik eet ook wel elke dag een koekje of chocolade.
In iets van 3-4 maanden tijd of zo (weet niet precies) ben ik een paar kilo aangekomen, maar mijn broeken zitten losser (rond de taille, strakker rond mijn bovenbenen). Ik zie meer spierdefinitie in mijn benen en billen, en mijn buik is strakker.

Dus ja, je kunt veel bereiken, maar dat ligt er aan hoe jij het aanpakt. Als je niet meer informatie geeft over wat jij verstaat onder 'goed eten' en '6 maanden fitness' dan is deze vraag niet beter te beantwoorden.

Zie de site van Go Kaleo voor veel goede informatie over voeding, gezondheid en sport.
Plaatje bij antwoord
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Ik moet ivm met mijn medicijngebruik 3/4 per week gaan dit zijn sessies van 1,5 uur verder eet ik ook volgens mijn medische dieet ( wegens add). Heel erg bedankt:)