Helpt in het licht kijken bij niezen echt, en wat is dan de relatie tussen licht en niezen.

Als je wilt niezen maar het lukt niet zeggen mensen dat je in het licht moet kijken en je nies komt.
Nu is mijn vraag helpt dit echt?
En zo ja waarom helpt dat dan?
Wat is de relatie tussen in het licht kijken en niezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wanneer iemand weet dat hij bijna moet niezen, maar de nies wil niet komen, dan zegt men vaak dat die persoon naar het licht (zon of lamp) moet kijken. Bij 1 op de 3 mensen helpt dat. Dat mensen daardoor moeten niezen wordt door wetenschappers verklaard met een storing in het zenuwstelsel; een verkeerde verbinding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is zelfs een naam voor: de oculo-nasale reflex.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bij mij werkt het. Bij mijn pa niet.

Andere antwoorden (1)

In het licht kijken wanneer je moet niezen ,maar hij wilt niet komen, helpt. Het heeft te maken met de prikkels die je ontvangt wanneer je in het licht kijkt.