Wat kan je met dit voedingsschdma bereiken?

Ik ben 1.76 en weeg 88.1 kg. Nu heb ik een voedingsschema gekregen om af te vallen en spiermassa te kweken. Is dit met dit schrma mogelijk, is het niet veel eten?

ntbijt:
- 75 gr Havermout met water
- 30 gr Whey (eiwit)
Tussendoor:
- 2 x bruine boterham met gezond beleg (kipfilet, kalkoenfilet, runderrookvlees)
- 1 x stuk fruit naar keuze
Lunch:
- 100 gr gekookt afgewogen rijst
- 175 gr mager vlees (rijk aan eiwit)
- 200 gr groenten
Tussendoor:
- 2 x bruine boterham met gezond beleg of Pindakaas
Avondeten:
- 100 gr gekookt afgewogen rijst
- 175 gr vlees/vis/gevogelte
- 200 gr groenten
Voor het slapen:
- 200 gr Griekse Yoghurt 0% vet
- klein handje Amandelen

Na training:
- 30 gr Whey (eiwit)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar is geen antwoord op te geven, daarvoor moeten we weten wat je eerst at en hoeveel je beweegt en dan zouden we dat nog moeten gaan uitrekenen ook. Dat is het werk van een diëtist.
Ritsuka
10 jaar geleden
4 boterhammen, rijst, groente en vlees. Niet gigantisch veel hoor.
Kan zo snel niet zien hoeveel kcal, kreeg je dat er niet bij?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb het even in een calculator gegooid, en je zit hiermee op ongeveer 2300 kcal, dat is dus niet zo hoog hoor.
Maar je zit hiermee wel gigantisch hoog in eiwitten, 2,7 gram per kg lichaamsgewicht, dat lijkt mij niet goed voor je nieren.
En je zit met vet ook redelijk laag, maar 50 gram.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet zeggen dat ik een best luie baan heb waardoor ik heel weinig bewoog. Wat ik voorheen at is 3x per dag ( ontbijt, lunch, diner) en nog wat snacks er doorheen. Wat raden jullie mij aan?
Ritsuka
10 jaar geleden
wat al een goede start is zijn de volgende 3 punten: voldoende slapen, meer wandelen, meer groente gaan eten.
Daar kun je al een eind mee komen, een stappenteller kan erg handig zijn om te kijken waar je staat.
Ritsuka
10 jaar geleden
toevallig een simpele in de aanbieding bij kruidvat momenteel. niet echt nauwkeurig, maar het is een begin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie. Zou ik me aan de voedingsschema houden? Ik doe nu 30 min cardio en 4x per week trainen. Om die speren te krijgen is een boedingsschema een vereiste zeggen ze
Ritsuka
10 jaar geleden
heb je mijn antwoord gelezen? daar heb ik al wat in gezet hierover.
Het lijkt mij wat laag in kcal voor je training, ik ben zelf een vrouw, 1.80m en ongeveer 75 kilo en ik gebruik al 2200 op dagen dat ik niks doe, 2500-2800 op trainingsdagen. En jij zit dan op 2300 met 4x in de week trainen.
Ritsuka
10 jaar geleden
doe je alleen cardio 4x in de week? of ook kracht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe de 4 dagen die ik train aan krachttraining.
Ritsuka
10 jaar geleden
ok, dat is op zich wel goed. Oefeningen met dumbells en barbells? of machines? En hoe lang?
ik blijf er nog steeds bij dat je waarschijnlijk meer nodig hebt, probeer deze calculator eens: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 dagen split schema

Dag 1 / Borst-Triceps
• Recht dumbbell drukken. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Schuin dumbbell fly. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Schuin bankdrukken. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Opdrukken. (3 sets, maximaal reps – tot je niet meer kunt)
• Triceps touw pushdown. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Kabel tricep kickback. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Dippen. (3 sets, maximaal reps – tot je niet meer kunt)

Dag 2 / Rug – Biceps
• Breed optrekken. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Latpully small. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• DeadLift. (4 sets, 15-15-12-12 reps)
• Dumbbell row. (4 sets, 12-120-20-8 reps)
• Bicep dumbbell curl. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Bicep Hammer curl. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• EZ-stang Bicep curl zittend. (3 sets, 20-18-16 reps)

Dag 3 / Benen
• Squat. (4 sets, 20-20-18-16 reps)
• Leg Extensions. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Leg Curl. (3 sets, 12-10-8 reps)
• Staand kuiten. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Walking Lunges. (3 sets, maximal doorman tot je niet meer kunt)

Dag 4 / Schouders
• Dumbbell press zittend. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Side Raises staand. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
• Front Raises staand. (4 sets, 12-10-10-8 reps)
Shruggs staand. 3 sets, 18-18-18 reps)

Elke dagen wat buikpsieren als afsluiter kun je zelf naar invulling doen.
Ook als je het nodig vind om wat extra vet te verbranden zou je de training kunnen afsluiten met een HIT cardio.
Maximaal 15 minuten per dag, anders is de kans te groot wat spiermassa te verbranden wat zonde zou zijn.
Ritsuka
10 jaar geleden
voornamelijk dumbbells, barbells en cables, dus klinkt goed :)
Heb verder niet veel ervaring met dergelijke schema's, ik doe zelf 3x in de week full-body.
Ritsuka
10 jaar geleden
Alleen dat laatste stukje, over de HIIT. Dat word over het algemeen aangeraden als 1-2x in de week max, omdat het erg intensief is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koolhydraten met wat eiwit.
nauwelijks vet en dus ook nauwelijks vetoplosbare vitamines. Je zal vast afvallen, alleen is het niet gezond en daarom moeilijk vol te houden omdat je bepaalde voedingsstoffen mist en daardoor honger gevoel zal krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enige tips hierop?
Ritsuka
10 jaar geleden
word toch al gezegd? je hebt veel eiwitten (244,5 gram) en wat koolhydraten (217,5 gram) maar erg weinig vet (52,2 gram)
http://i42.tinypic.com/2n237t0.jpg Dus meer vetten toevoegen.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zei het in mijn antwoord ook al een beetje, die whey shakes kun je weglaten, of eventueel minderen. Dat je bijvoorbeeld 10 gram whey neemt, maar dan met volle melk maakt. Dan heb je gelijk een stuk meer vetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha, kijk met melk smaakt dat ding ook wat lekkerder:) is whey niet voor je spierherstel en werkt dat niet bevorderend na het trainen?
Ritsuka
10 jaar geleden
eiwitten zijn voor spierherstel, of je dat nu uit whey of griekse yoghurt of zo haalt, maakt niet zo veel uit. Whey word wel iets sneller opgenomen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga het vanaf vandaag wel proberen om het met melk te drinken. Voor de afwisseling for ik wel wat vetten bij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou een balans zoeken:
1/3 van je energie uit elk vind ik een redelijke balans.
werkend met deze getallen:
http://www.mycaloriecoach.com/nl/calorieen-uit-voedingstoffen/
en 2290Kcal kom ik op 190 gram kh 190 gram eiwit en 85 gram vet. Persoonlijk ga ik voor meer vet en minder kh. (koolhydraatarm dus)
minimaal 50% van je energie uit vet 30% uit eiwit en maximaal 20% uit koolhydraten
dan zou je op max 114 gram kh
171 eiwit
en minimaal 127 gram vet uitkomen. En ook belangrijk: goeie voeding.
O.a. roomboter in plaatst van smeersels die niks met boter te maken hebben en vol troep zitten.

Antwoorden (1)

Met dit schema ga je vooral je nieren beschadigen denk ik.
Je zit hiermee op ongeveer 2300 kcal, maar wel 244,5 gram eiwitten, dat is 2,7 gram per kg lichaamsgewicht. Tussen de 100 gram eiwit en 2x je lichaamsgewicht in gram (in jouw geval 176,2 gram) is een beetje een goede richtlijn om te gaan zitten.

Ik heb hier de link naar het plaatje van de calculator die ik heb gebruikt
http://i42.tinypic.com/2n237t0.jpg

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je sport, maar al die whey shakes lijkt mij wat overbodig. Als je die weg zou laten, en in plaats wat meer vetten gaat eten (je zit maar op 50 gram, best laag) dan zit je al wat beter denk ik. Dan kom je ook iets hoger in kcal, 2300 lijkt mij een beetje aan de lage kant voor een man die actief bezig is.

Wie heeft je dit schema voorgeschreven?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je wel zoveel opnemen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij voorgeschreven door (TNHC) in den haag. Ook heb ik van hun een trainingsschema ontvangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zou ik er bijvoorbeeld aan kunnen toevoegen wat betreft eiwitten?
Ritsuka
10 jaar geleden
wil je meer eiwitten? je hebt er al zoveel in dit schema
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok dus meer eten van mijn huidige aantal
Ritsuka
10 jaar geleden
Probeer dit gewoon even uit voor een paar weken en kijk hoe je je voelt. Vult het genoeg, kun je goed slapen, heb je genoeg energie voor je workouts, hoe lang blijft je spierpijn.
Mocht het toch niet helemaal goed zijn, dan maak je aanpassingen, iets meer koolhydraten en vetten bijvoorbeeld.
Kijk wat voor jou werkt, houd je voortgang bij (weegschaal, maten bijhouden borst, taille, heupen, biceps, foto's maken, max reps en gewicht bijhouden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke thanks ik zal het proberen. Had je mijn schema al gezien?