waarom hebben vrouwen langer haar dan mannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je een langere tijd of een langere lengte?

Antwoorden (11)

dat is helemaal niet zo..dat ligt eraan of je het laat knippen ja of nee.....

rare vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen langer leven hebben ze langer haar.

Ter verduidelijking, aangezien de man eerder komt te overlijden heeft hij eerder geen haar meer en dus heeft de vrouw het langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ :-)
Dat is zo omdat het mode is en de westerse maatschappij heeft al norm dat meestal vrouwen langer haar hebben dan mannen.
De meeste mensen vinden het dat normaal. Bij andere culturen of mensen die daar anders over denken zie je dat anders. Vrouwen met lang haar, worden eerder omgeschreven als vrouwelijk dan vrouwen met kort haar. Sommige mannen vinden lang haar bij mannen verwijfd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat het te maken heeft met de 7 schoonheden ,
dat het een verschil uitstraalt een vrouwelijk kenmerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zeven schoonheden? Wil je mijn minnaressen hier buiten laten a.u.b.? ;-)
om de vrouwelijkheid te benadrukken, mannen doen dat pas rond hun 50ste met een porsche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk hebben mannen eeuwenlang lang haar en lange baarden gehad. In de Romeinse tijd waren er voor het eerst mannen met korte haren. In het leger moesten de mannen hun baard afscheren en hun haren kortknippen. Zo konden tegenstanders niet aan hun haren trekken tijdens de gevechten.

Handig
De Romeinen veroverden een groot gedeelte van de wereld en verspreidde daarmee het korte haar voor mannen. Voor veel volken werd kort haar gezien als beschaafd. Daarnaast bleek het voor meer beroepen handig te zijn om kort haar te hebben. Het zat nooit in de weg en werd minder snel vies!

De korte haardracht werd overgenomen door de Christenen, die zich vervolgens over de hele wereld verspreidden. In kolonies werd de inheemse bevolking geleerd om de westerse normen en waarden over te nemen. Want in de meeste culturen hadden de mannen gewoon natuurlijk lang haar.

Lang haar
Natuurlijk zijn er nog steeds culturen en volkeren waar mannen lang haar hebben. In Nederland was het in de jaren zeventig in om lange haren te hebben als man. En trouwens, vrouwen hebben tegenwoordig ook kort haar. Alles mag nu gewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1. Toevoeging: mannen met lang haar hadden meestal ook een baard. Het latijnse woord voor baard was barba. Mannen met baarden waren dus: barbaren! (Ja, daar komt het woord barbaar echt vandaan: het betekent gewoon baarddrager.)
Da's toch niet zo moeilijk Kimik. De mannen zetten er (over het algemeen), eerder de schaar in......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alopecie androgenica komt zowel bij mannen als bij vrouwen voor. Alleen uit de kaalheid zich niet op dezelfde manier. Kaalheid bij mannen begint met het terugtrekken van de voortse haarlijn (inhammen) en uitdunnen van het haar bovenop het hoofd. De zijkant en de achterkant van het hoofd zijn meestal niet aangedaan. Bij vrouwen bestaat het beeld vooral uit verdunning van het haar, maar wordt echte kaalheid meestal niet gezien. Dit heeft ermee te maken dat mannen 7 keer zoveel testosteron hebben als vrouwen.

[voor als je langere tijd bedoelt]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger hadden mannen kort haar en vrouwen lang haar, dit komt vanuit de Bijbel. Tegenwoordig hebben ook heeeeel veel vrouwen kort haar en sommige mannen lang haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als vrouwen eerder geboren worden en later sterven,hebben ze langer haar! Dat kan soms wel jaren langer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze willen opvallen