Doordat licht van de voorwerpen/personen door je pupil op je netvlies terecht komt. De lens zorgt ervoor dat de stralen vanaf één punt zoveel mogelijk op één punt op het netvlies terecht komen.
Het is vergelikbaar met hoe het bij een camera werkt.
Reddie
10 jaar geleden
Als toevoeging hierop, zodra mensen een bril of lenzen nodig hebben, betekend dit dat de lichtstralen die door de pupil naar binnen vallen, niet op 1 punt op je netvlies terechtkomen. Dit kan in de - of +.