Waarom moet je niet als 50+ of 55+ opnieuw voor mazelen, roodvonk, bof, pokken etc. ingeënt worden?

Deze inentingen zijn toch allang uitgewerkt? En daarna ben je toch weer vatbaar voor deze ziektes?

tinus1969
3 weken geleden
Pokken bestaat niet meer, dus daartegen inenten hoeft sowieso niet.
TurfGraver
3 weken geleden
Omdat deze inentingen in principe levenslang werken.
Je afweersysteem heeft geleerd deze ziekten te herkennen na vaccinatie.

Geef als eerste antwoord