Helpt squatten écht?

Hey allemaal,

Ik lees vaak op het internet dat squatten, lunges, deadlifts etc perfecte oefeningen zijn voor een mooi, gevormde kont. Ik geloof dat best maar is het ook een goede oefening om het gróter te krijgen? En met groter bedoel ik gewoon echt massa (vet) of hoe je het noemen wilt? Ik heb niet echt verstand dus ik gebruik misschien niet de juiste termen. I'm sorry for that :P
Om even een voorbeeldje te geven, dit wil ik echt niet. Dus als squatten mij dit als resultaat geeft dan wil ik het niet meer doen: http://weheartit.com/entry/97825944/search?context_type=search&context_user=thigh_gap95&query=butt

Ik ben ook niet op zoek naar een Nicki Minaj kont want dat is gewoon een kwestie van aanleg ervoor hebben.
Ik ben zelf niet erg dun en ik heb best grote 'vormen' van boven. Van onderen zou ik graag wat meer willen hebben, vandaar deze vraag. Als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er mis met die foto?
En wat wil je dan wel? Op de foto zie je iemand die traint en een laag vetpercentage heeft. (over het hele lichaam)
Als je een hoger vetpercentage hebt en een specifiek gebied traint, dan groeit dat gebied door meer spieren. Het is niet zo dat je ergens vet weg kan trainen. Als ik je vraag goed begrijp kan je dus gewoon squatten voor een grotere kont, het vet dat er nu zit zal er blijven en er zal spier bij komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus je wilt grotere billen door te sporten? Succes!

Antwoorden (1)

De vorm en grootte van je billen is grotendeels genetisch bepaald. Oefeningen als squats kunnen wel helpen om alles mooi strakker te maken, maar je gaat echt niet ineens een Jennifer Lopez of Kim Kardashian kont krijgen als dat niet je bouw is.
Je kunt gewoon wat je al hebt mooier maken, vaak wel iets ronder, maar niet echt een heel stuk groter hoor.
Als je aanleg hebt om vet op je heupen vast te houden (wat veel vrouwen hebben), worden je billen uiteraard wel groter als je aan zou komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar gewoon squats helpt niet zo heel veel, het beste kun je 3x in de week trainen (als je echt je focus op je billen wilt hebben) en dan met gewichten, dit langzaam opbouwen.
Vraag wel om begeleiding in de sportschool, of bekijk Youtube filmpjes hoe je iets moet uitvoeren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mij zijn bovendien beide voorbeelddames er (nogal) door een plastisch chirurg bij geholpen...
Ritsuka
10 jaar geleden
dat kun je niet zomaar zeggen over een persoon als je deze verder niet kent, dus daar ga ik verder niet op in.
Ik noemde ze alleen als voorbeeld.