hoe kan je griep onderdrukken?

Ik voel n griep opkomen, compleet met spierpijn en zo.. maar ik MOET overmorgen werken. Hoe kan ik voor één dag griep onderdrukken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om te beginnen kan je jezelf afvragen hoe verstandig het is om te gaan werken terwijl je ziek bent. Maar goed, de ziekte zelf is niet te onderdrukken, sommige van de symptomen wel. Griep gaat gepaard met koorts , malaise (mede door de koorts), hoesten, spierpijn. Paracetamol in voldoende hoge dosering (minimaal 3dd1000mg, maximaal 4g per dag als ik uit mag gaan dat je verder gezond bent) kan de koorts meestal onderdrukken. De malaise wordt mede door de koorts veroorzaakt en zal dus ook afnemen als de koorts daalt. Ook de spierpijn zal er waarschijnlijk door afnemen. Mocht dit onvoldoende werken dan kun je er ibuprofen (3dd400mg als je verder gezond bent) bijnemen. Ibuprofen verlaagt de koorts ook en gaat ook spierpijn tegen. Als het echt gaat om influenza dan kun je met huusmiddeltjes niets doen om de hoest te onderdrukken. Als het gaat om een bovenste luchtweg infectie (blei, in de volksmond ook griep genoemd) dan komt het hoesten door slijmvorming in de neus. Er is dan ook sprake van een verstopte neus. In dit geval is het hoesten te verminderen door een neusspray te gebruiken, liefst xylomethazoline (3dd1 spray in beide neusgaten, eerst neus snuiten) Het beste advies blijft toch om thuis uit te zieken, maar hiermee is het misschien te dien. Helaas kan ook blijken dat de symptomen niet te onderdrukken zijn; sowieso zal je niet op je best zijn. Ook als het wel lukt moet je bereid zijn om het de dagen erna te bezuren.

Het slikken van Antigrippine of Paracetamol, geeft vaak een duidelijke tijdelijk onderdrukking van de griepsymptomen. Probeer je gewone dagelijkse dingen te doen, ga niet onnodig in bed liggen, dan kom je er mogelijk voor een tijdje niet meer uit. Drink voldoende gewoon water.

Als het echt griep is, dan kan je die nu niet meer onderdrukken. Maar lang niet altijd zijn dit soort verschijnselen griep. Men noemt het vaak wel zo. Het enige wat je kan doen is je rustig houden, niks doen behalve een beetje lezen of TV. Kijken ofzo en vroeg en veel gaan slapen. Misschien dat je dan toch snel opknapt, maar dan alleen als je niet de echte griep hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100