Hoe voorkom je doofheid?

Door wat kan je doof worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/doof.46550 Als je gezond geboren bent en doofheid of wat voor andere ziekte wil voorkomen, dan kun je het beste niet leven, niet genieten, op een stil stuk land leven en daar altijd blijven, als zal ook dit niet helpen.

Antwoorden (2)

Oordopjes dragen als dat nodig is voor je werk. en niet denken dat het jou niet zal overkomen. Oppassen met het bezoeken van popconcerten . DJ zelf zit niet voor niets met gehoorbescherming. En verder kun je aan leeftijdsdoofheid niets doen
anneliez
10 jaar geleden
Je kan doofheid het beste voorkomen door ervoor te zorgen dat je niet wordt geconfronteerd met (kortdurende) zeer harde geluiden en/of langdurig lawaai. Door beide oorzaken kan je doof worden.

Overigens gaat het gehoor in de loop van de tijd sowieso vanzelf achteruit. Dit is niet te voorkomen, maar de gevolgen zijn vaak wel te verhelpen door het gebruik van een gehoorapparaat.
Antoni