Ben je vatbaarder voor een vaginale schimmel infectie nadat je dit 1 keer gehad hebt?

Kun je het sneller na 1 keer krijgen weer krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee hoor. Maar vaginale schimmels hebben vaak te maken met leefgewoonten. En deze leefgewoonten veranderen mensen niet zo gauw, vandaar dat het lijkt dat de infectie telkens terug komt.
Een grote "schuldige" hieraan is de reclame. Je mag heden ten dage niet meer naar jezelf ruiken. "Lekker fris" worden met een behoorlijke dosis zeep of badschuim, of bv. door het dragen van inlegkruisjes is de regel. Terwijl net die dingen het evenwicht in je vagina verstoren. Een "product speciaal voor het wassen van intieme delen" zorgt voor meer kwaad dan goed. Maar als je dat allemaal aan mensen vertelt griezelen ze en denken dat ze op die manier verplicht worden tot "vies-zijn". Alsof gewoon ruiken naar mens en vrouw "vuil" zou zijn en ruiken naar een chemisch product natuurlijk...
Gek is dat.
Je dient je leefgewoonten te veranderen om te komen tot een voldoende zure vagina. Bv. niet meer in bad met badschuim, je vagina niet wassen met zeep enz.
Alles wat je vagina zuur houdt is prima, bv. wat azijn in je bad en ev. een weinig zachte badolie zonder parfum of met een natuurlijke geur (bv. van Kneipp). Ook rechtsdraaiende yoghurt kan je gebruiken (bv. met een injectiespuit in je vagina doen (zonder naald natuurlijk...)) om het bacteriologisch evenwicht opnieuw te herstellen. Vermijd inlegkruisjes en draag katoenen onderbroeken (of met een katoenen kruisje). Ververs je tampon heel regelmatig en neem niks "superabsorberends" tijdens je maandstonden. Best van al zijn gewone maandverbanden die je dan uiteraard veel ververst.
Gebruik vaginale zetpillen op basis van melkzuur en propolis, heel effectief. Eet weinig suikers.
Als het heel erg is, neem dan een vaginaal bad met azijn (gewoon water en azijn in een grote kom en dan me je onderlichaam erin gaan zitten) en was je onderbroeken in natuurlijke zeep (bruine zeep bv.). en doe thuis je onderbroek uit, met een losse joggingbroek of lange rok erover ziet niemand dat (losse kledij is dan wel belangrijk, zodat je vagina niet in nauw contact komt met het stof).
Vermijd alle niet-natuurlijke geneesmiddelen, zij nemen de symptomen weg maar werken niet in de diepte.
Met de juiste leefregels heb je minder kans dat je infectie terug komt.
In de bron vind je een link met nog meer tips....