Heeft er iemand ervaring met het medicijn Abilify voor een kind van 8 jaar?

Mijn zoontje krijgt dit voorgeschreven ivm de diagnose autisme en de onrust en prikkelgevoeligheid die dit met zich meebrengt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste, ik was even voor u aan het zoeken en vond deze link van de website 'goeievraag zelf', ik denk dat u daar al heel veel correcte info kunt vinden over abilify en dat er toch wel ernsige risico's verbonden zijn aan het gebruik ervan. http://www.goeievraag.be/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/medicijnen/abilify-ass.328051 Ik heb een zoon met ASS die wegens impulsief/gevaarlijk gedrag en gedrag dat hij zelf niet meer kon onderdrukken, waar door hij het zelf lastig kreeg en uit concentratie raakte. Hij is enkele jaren goed gebaat geweest met Risperdal (Risperidon) Ook daar kunnen er bijwerkingen optreden zoals een eventuele lichte gewichtstoename (wat niet het geval was) en zeer uitzonderlijk heeft het ook gevolgen voor de bloedsuikerspiegel, maar dit kan zeer goed opgevolgd worden door uw arts. Als u om een gelijkaardig probleem voor medicatie kiest, zou ik u persoonlijk dan toch eerder het laatste middel aanraden. Indien uw kind last heeft van psychotische 'kenmerken' is Dipiperon ook een optie, maar dat vlakt het gevoelsleven wel erg af en ook hier zijn toch meer mogelijke bijwerkingen en zi eik dat er nog te weinig onderzoek is verricht naar de gevolgen van het gebruik bij kinderen. Ik wens u in ieder geval het allerbeste toe en hoop dat jullie er samen door komen. Met vriendelijke groeten, Helewoud

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Risperidon
http://www.goeievraag.be/vraag/persoon-gez...

Hallo vragensteller, Abilify is een sterk antipsychoticum. Ik heb het zelf ooit gehad, en ben hier na een paar maanden mee gestopt omdat het verschrikkelijk voelde. De bijwerkingen waren, zeker de eerste anderhalve maand, erg heftig: oververmoeidheid, zeer slappe spieren (ik liep zo anderhalf tot 2 uur weg, maar hield het toen nog geen halfuur vol), duizeligheid, en een gevoel van disoriëntatie en dissociatie (de term is je vast bekend, als je met een kind met autisme te maken hebt). Daarnaast ook een constant zwak aanwezig paniekgevoel. Ook het gevoelsleven werd zodanig afgezwakt dat ook er nog maar heel weinig binnen kwam. Persoonlijk zou ik het dus, zeker voor een kind midden in de ontwikkeling, sterk afraden. Misschien is het voor jouw kind beter om een goede meditatiecursus te volgen. Die zijn er ook voor kinderen, en soms ook speciaal afgestemd op autisme. Zo kan je kind beter leren omgaan met de dingen die ongewenst zijn wereld binnen komen. Heb hier zelf ook veel aan gehad. Dat, ouders die me op de Vrije School zetten en veel (fysiek) buiten zijn heeft ervoor gezorgd dat ik nu stukken beter met de dingen om kan gaan. Succes! En als je nog vragen hebt zijn die altijd welkom

Bronnen:
persoonlijke ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100