Als je een nieuw doosje met de pil ophaalt, kun je het daarna weer ongeopend terugbrengen?

Ik heb een nieuw doosje opgehaald bij de apotheek, mijn geld betaald en heb twee dagen later bij de dokter een afspraak over de pil. Ik betaal zelf mijn pil en zocht naar een alternatief. De dokter kwam met het idee een spiraal te gebruiken. Nu heb ik voor een half jaar weer de pil gehaald. Kan ik deze ongeopend retour brengen en mijn geld terug krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Of je je geld niet terugkrijgt weet ik niet, maar de apotheek mag het niet meer verkopen aan iemand anders.
Dit komt omdat jij hem al gehad hebt en er dingen mee gedaan zou kunnen hebben. Gewoon even teruggaan en vragen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je niet mij op aanspreken ^^
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik denk niet dat Goos het persoonlijk tegen jou bedoelde :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de apotheek heeft mij dat een keer uitgelegd, medicijnen moten zij ook op een constante temperatuur bewaren. Dat kunnen ze niet garanderen als ze een verkochte verpakking terugnemen. Je kunt ze wel even in de magnetron gehad hebben, bijvoorbeeld.
Nee, je gaat je geld niet terug krijgen.
Toch even inleveren bij de apotheek, medicijnen bij het huisvuil gooien is niet zo best voor het milieu.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, geneesmiddelen die de apotheek uit zijn geweest, mogen niet meer gebruikt worden door andere mensen, misschien zijn ze wel totaal verkeerd bewaard of behandeld, dat zou schadelijk kunnen zijn voor anderen. Ook gooit de apotheek deze teruggebrachte medicijnen daarom weg, er wordt geen risico genomen. Geld terug geven, hoeft de apotheker in deze gevallen niet. +