Kun je een soa krijgen wanneer je seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen en je beide geem soa hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee,dat kan niet, je kunt hoogsten een baby krijgen, maar geen SOA!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet waar. Genetale wratten hoef je niet te hebben om ze toch te krijgen.
Het derde antw is het enige goede
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn genetale wratten? Hoe ontstaan ze en worden ze overgedragen door seksueel verkeer?

Andere antwoorden (2)

Nee als je 100% zeker weet dat je er beide geen hebt dan kan je het ook niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook zo één!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout. Het volgende antw is het enige goede....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ja, deze kun je krijgen.

Echter is de oorzaak hiervan dan niet de seks (je hebt hem niet overgedragen, want geen van beide had hem) , maar een bacterie of een virus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*voorspelt minnen*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echter zie ik toch mijn gelijk, aangezien de vraagsteller niet stelt: Kun je soa krijgen DOORDAT je seks... Ja, mijn Attitude speelt weer op. Kom maar met het commentaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe niet aan plussen of minnen.
Maar.
Genitale wratten is een soa.
Heb je beide geen wratten, maar draagt 1 wel t virus, dan kan de ander toch de wratten krijgen. I know, jij zegt t, komt door t virus.
Maar gezien de nogal dunne schrijdslijn meen ik toch ff deze aanvulling te moeten geven. Ik zou dan ook zeggen dat je een soa kunt krijgen ondanks dat je beide geen soa hebt. Als ik kon +sen kreeg je er 1, maar ik ben een iphoner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Btw, dit is dus het enige goede antwoord, en de bovenste 2 hebben het mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit idd het goede antwoord,
En even een correctie op martine74
Genitale wratten zijn niet meer een SOA.... omdat ze ook op andere manieren over gedragen kunnen worden, denk aan handdoeken en wc brillen.... Het is een OA een overdraagbare aandoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SOA betekent toch heus SEKSUEEL OVEDRAAGBARE AANDOENING!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje: En waar komen ze dan vandaan? Ontstaan ze uit het niets? Dat het de betekenis is, zegt niet per definitie dat het ook de enige oorzaak is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor moolkeesje een citaat: "Een seksueel overdraagbare aandoening (soa), vroeger ook wel bekend als venerische ziekte, is een ziekte die vooral wordt overgedragen door seksueel contact (gewoonlijk geslachtsgemeenschap, orale seks of anale seks)." Let hier op het woordje "vooral" Wikipedia lijkt het toch met mij eens te zijn! Daarnaast zal een SOA toch ook ergens moeten ontstaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk heb je gelijk, maar dan ga je voorbij aan de intentie van de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voorspelde niet voor niets minnen, en mijn 2e reactie zegt dit ook al. Ach, laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is een DUIDELIJKE vraagstelling op te stellen. Denk maar eens na bij onderzoeken etc. Daar gaat vaak al 1/5 van de tijd zitten in het opstellen van een goede onderzoeksvraag, vanwege dit soort dingen. Idem bij enquetes.