Ik mag onbeperkt suikers innemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je suikerziekte heeft, dan is dat beperkt of helemaal geen suiker innemen.
Maar als je gewoon gezond bent.
Gewoon innemen hoeveel het kan. uiteraad niet te veel!
Dan kan je diaree van worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dan te veel? Want dat is volgens mij eigenlijk de vraag.
Oh en diarree kun je niet worden, maar wel krijgen...
Dat is per persoon afhankelijk. Belangrijk daarbij is ook te weten hoeveel energie je verbruikt. Iemand die intensief lichamelijk bezig is kan meer suikers gebruiken en verbruiken dan iemand die de hele dag op de bank ligt. Zodra je inname niet meer in verhouding staat met je verbruik dan wordt je dikker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mits je geen suikerpatient bent zijn grote hoeveelheden suiker op zich niet slecht voor je gewicht. Je komt vaak aan van suiker omdat ze worden toegevoegd aan vette, calorierijke voedingsmiddelen. Het zijn dus die vetten die de boosdoeners zijn bij gewichtstoename.. niet de suikers op zich.
1 g vert levert 9 kcal. terwijl 1 g suiker " slechts" 4 kcal levert.

Als je een zoetekauw bent probeer dan zoveel mogelijk naturlijke suikers te eten. Deze komen oa voor in fruit, honing en zuivelprodukten. Suiker is vanuit nutritief standpunt niet onmisbaar, maar er is geen enkele reden om suikers te weren. Suiker biedt ons de mogelijkheid onze voeding beter te diversifiëren, wat een belangrijke stap is om de hoeveelheid calorieën te verminderen en om meer vitaminen, vezels, mineralen en spoorelementen binnen te krijgen.

Toegevoegde, niet natuurlijke, suikers kennen wel veel andere nadelen.

check deze site maar eens;

http://suiker.punt.nl/index.php?r=1&id=405258&tbl_archief=0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem er 42 per week in,dat is 8 of nee 7 of toch 6 per dag in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suikers zijn energie, en de meest geschikte brandstof voor je hersenen (dus ideaal voor denkwerk), en directe verbranding.

Dik word je als je meer energie inneemt dan verbrand.

Dus een wielrenner die de Tour de France rijdt moet heel veel suikers innemen, anders krijgt die last van de "hongerklop", waardoor die niet meer presteert. Wie een kantoorbaan heeft en 's avonds op de bank voor de TV zit te zappen, kan dik worden van de klontjes suiker in zijn koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je correctie bevat een aantal onnauwkeurige formuleringen. dat zou ik zo in het lab niet doen ;-)
1 - je hoeft geen glucose te consumeren om andere suikers in bloed op te nemen.
2 - glucose, fructose en galactose zijn suikers. Normale consumptie gaat via de mond en het maag-darmstelsel. De daar aanwezige wordt het leeuwendeel van de suikers (technisch koolhydraten) omgezet in glucose. De suiker glucose is wordt via het bloed getransporteerd. Andere vormen van energie, naast suikers, zijn vetten en soms ook eiwitten (afbraak van het lichaam). Vetten zijn minder geschikt voor directe verbranding.