In hoeverre heeft je huisarts het recht je niet meer te willen behandelen? - Zoeken

Mag een huisarts je weigeren als klant omdat je bijvoorbeeld zijn adviesen niet opvolgd?

10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Tussen huisarts en patiënt moet een wederzijds vertrouwen bestaan.
Zowel patiënt als huisarts hebben het recht de verbinding te verbreken. Daar zullen meestal dringende redenen voor zijn.

Het beste antwoord

Een huisarts mag om gewichtige redenen een patient verdere behandeling weigeren.
Een gewichtige reden kan zijn dat bepaald medicijngebruik geindiceerd en afgesproken is, en de patient toch niet meewerkt.
Rieneke1