Is het mogelijk de opening van de vagina zonder pijn losser te maken?

I.v.m. gebruik van een menstruatiecup: je vouwt het cupje in en brengt het in de vagina in, alwaar het menstruatiebloed wordt opgevangen (zie afbeelding). Na lang aarzelen vanwege de grootte heb ik er toch een besteld en het vanmiddag voor het eerst geprobeerd. Ik kan zonder problemen een tampon inbrengen (hoewel uitdoen erg onaangenaam is) maar de cup lukt niet, het inbrengen doet pijn. Ik heb nog nooit seks gehad en ben na enkele pogingen met het inbrengen van dat cupje aardig overtuigd dat dit er mee te maken heeft. Ook sprong hij zeg maar open toen de bovenkant er bijna in was en dat gaf een hele pijnlijke steek.

Ik zag eerder toen ik een paar keer keek ook een halvemaanvormig "drempeltje" iets naar binnen aan de onderkant van de opening zitten, zou dat het maagdenvlies zijn? En heb ik het nu beschadigd? Ik kan niet kijken hoe het er nu uuitziet, want ik ben dus ongesteld. Wat kan ik doen om de boel verantwoord een beetje "bereikbaarder" te maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (3)

Heb je wel de goede maat? Je kunt als je nog een tiener bent het beste kiezen voor de Naturcup maat 0, of de iriscup maat S. Ook kun je glijmiddel op waterbasis gebruiken om de cup makkelijker te kunnen inbrengen.
Het maagdenvlies ligt ongeveer 1 cm diep in je vagina, het lijkt me sterk dat je dat gezien hebt, maar niet onmogelijk. Het randje kan beschadigen door het gebruik van de menstruatiecup.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
+1
De vagina is extreem flexibel. Het is dus niet een kwestie van 'open' maken.... Maar jouw probleem is dat je je vagina spieren teveel aanspant. Daardoor doe je jezelf pijn als je er iets in probeerd te schuiven.
Probeer je eens goed te ontspannen.
En steek er eens een dildo of een paar vingers in. Zorg wel dat je die in smeert met wat glijmiddel anders kan het gaan schuren.
En trouwens het maagdenvlies is niets om zuinig op te zijn. Het brengt alleen maar ongemak met zich mee als je niet vochtig genoeg bent.
Het voordeel van deze insteek gewenning is dat wanneer je er aan toe bent om sex te hebben dan weet je hoe je je moet ontspannen en als het dan vochtig genoeg is... Doet het nauwelijks tot geen pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kristal
10 jaar geleden
+1
Ik kan me voorstellen dat het heel spannend voor je is om de cup in te brengen en dat is vaak het probleem. Aanvullend op de andere zinvolle antwoorden raad ik je aan om op bed te gaan liggen op je rug en tijdens het inbrengen van de cup je tenen flink te wiebelen/ bewegen. Daarbij adem je tegelijkertijd naar je buik. Het klinkt gek maar het helpt echt om je vagina te ontspannen. Succes.
Kristal