sinds paar dagen niet meer ongesteld?

Hallo
ik ben een meisje (16) en heb een vraag over mijn ongesteldheid
ik hoor rond de 23/28ste ongesteld te worden, het is inmiddels de 3e en ben nogsteeds niet ongesteld, ik maak me hierover een beetje zorgen
zover ik weet hebben mijn vriend en ik geen onveilige sex gehad (altijd condoom) alleen maak ik me hierover nogsteeds zorgen.
ik heb wel op internet gezocht erover en er zijn wel een paar dingen waaraan het (waarschijnlijk) aan kan liggen:
-Ik heb een traag werkende hypofyse
-Ik heb de (diane) pil geslikt (ergens in mei/juni gestopt)
-Ik heb last van stress (op dit moment niet maar met school wel)
-En ik heb last van afwisselende slaapritme (omdat ik op dit moment vakantie heb)
Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat er aan de hand is want ik wordt een beetje bang van dat ik mijn periode heb gemist.

Toegevoegd na 5 minuten:
oh nog even een toevoeging: ik ben 1.62m en ben op dit moment 57.7kg

Toegevoegd na 20 minuten:
nog een toevoeging:
Ik heb last van veel (geel kleurige) afscheiding
ik heb wel de normale klachten van mijn menstruatie, dus krampen en een blaasontsteking (dit is bij mij gewoonlijk 1e dag voor ongesteldheid)en ook de vele (geel kleurige) afscheiding is een normale klacht voor mijn menstruatie, ik snap niet waarom ik wel de klachten heb en het maar niet wordt.
(overigens na het stoppen met de pil ben ik gewoon normaal gaan menstrueren alleen de maand december -dus vorige maand is overgeslagen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Onder of overgewicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb net even snel toegevoegd: ik ben 1.62m en 57.7 kg, ik neem aan dat dit een normaal gewicht is
Ritsuka
10 jaar geleden
Prima gewicht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een keurig gewicht!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar zouden jullie weten waarom dit het geval is? is het normaal dat ik een maand heb overgeslagen? moet ik wachten tot 23/28 januari of moet ik even 1 pil slikken om te kijken of ik dan morgen ongesteld kan worden, of is dit een slechte keuze?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik even naar de huisarts gaan. Kun je meteen de manieren bespreken hoe je jezelf verder kan beschermen om niet alleen op het condoom te hoeven vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken als het aan je slaapritm ligt. Mijn dag/nacht ritme zijn zo ongeveer omgewisseld door de vakantie en ik ben ook in heel December niet ongesteld geweest. Gebeurde afgelopen zomervakantie ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mag ik vragen waarom je met de pil gestopt bent en op condooms overgestapt? En waarom je de Diane-pil had in plaats van een lichtere?

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat zijn dat je lichaam gewoon even een nieuw ritme zoekt, het kan altijd zo zijn dat je periode uitblijft. Niet teveel in paniek raken, pas als je volgende week nog niet ongesteld bent geworden kun je eventueel contact opnemen met de huisarts.
Bij mij slaat de periode ook soms een keer over.