wat kan ik aan een schilferende huid doen zonder geld uit te geven?

De huid op mijn kin begon ongeveer een week geleden te schilferen en ziet er echt niet uit. Ik wil graag weten wat ik hier aan kan doen zonder geld uit te geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

1. Minder zeep gebruiken
2. Korter douchen/baden
3. Water op lagere temperatuur bij douchen/baden

Zeep ontvet de huid en dat doet ook warm water.
Hierdoor droogt ze uit en ontstaan een gespannenhuid en schilfering.

Zeep heb je eigenlijk niet nodig. Je huid is niet echt vies.
Je bent geen mijnwerker.

Toegevoegd na 6 minuten:
4. Zet de verwarming een graadje lager
5. Zet een glas water op de radiator
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je huid moet je goed onderhouden/verzorgen om dit soort gevallen te voorkomen. Hierbij een aantal producten die je misschien al in huis hebt om je huid mee in te smeren:
nivea crème (of een ander merk)
babyolie
olijfolie is ook een natuurlijk extract wat goed is voor de huid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal worden schilfers veroorzaakt door te weinig hydratatie, je kunt je huid dus het beste hydrateren, door regelmatig een glas water of thee te drinken en als je die hebt een hydraterende creme aan te brengen. Douche of badder zo kort mogelijk, dit droogt de huid huid en scrub je huid 1 a 2 keer per week, bijvoorbeeld door zelf een scrub te maken, hoe je dit doet lees je in de link, of als je dat hebt, een scrubcreme voor het gezicht gebruiken. Scrub niet te hard, maak zachtjes draaiende bewegingen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Olie doet wonderen voor een schilferende huid (tenzij het eczeem is, maar dan zul je toch beter naar de dokter kunnen gaan) en hoeft geen geld te kosten. Olijf- of zonnebloemolie is prima.