Wat voor vaccinatie krijg je bij de GGD als je 'vies' werk doet?

Wij worden wel eens opgeroepen om isoleercellen te reinigen/ontsmetten bij Penitentiaire Inrichtingen.
Je kunt dan in contact komen met ontlasting/bloed.
Beschermen doe je door middel van kleding/handschoenen en dergelijke maar ook ben je verplicht om vaccinatie te halen bij de GGD
Binnenkort krijgen we prikken bij de GGD maar wat voor vaccinatie krijg je eigenlijk? Waarvoor ben je beschermd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sowieso DTP.
Wellicht ook voor Hepatitus B. Dit verspreidt zich namelijk via bloed (bv. besmette naalden) en is een hele vervelende ziekte die je je leven lang houdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DTP heb je al gehad als kind, en met name de polio hoeft niet nog een keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een DTP vaccinatie is voor ongeveer 10 jaar beschermend. Als de vaccinatie langer dan 15 jaar geleden is geweest, wordt je sowieso als ongevaccineerd beschouwd. Dus als je 43 jaar bent (vragensteller), is een nieuwe vaccinatie wel verstandig.

Andere antwoorden (4)

Volgens mij alleen een DTP (Difterie Tetanus en Polio)

En misschien voor inrichtingen ook Hepatitis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral Hepatitis B! En wat de anderen hiervoor hebben vermeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen je in Nederland niets verplichten, maar waarschijnlijk gaat het om hepatitus B, hier worden veel mensen die in de gezondheidszorg werken tegen ingeent. Verder is het denk ik niet onverstandig om te kijken of je tetanus- injecties nog voldoende zijn (inentingsboekjemeenemen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hepatitis A en B.
AlphaLimaSierra