Waarom gillen die meisjes zo?

Ik woon tegenover een middelbare school met ongeveer 1500 leerlingen. VWO en Havo, ook tweetalig. Nu ik wat vaker thuis ben hoor ik regelmatig iedere dag wel meiden gillen.
In het begin schrok ik me iedere keer rot.

Maar ik kan geen enkele oorzaak ontdekken.

Ze zitten gewoon op de fiets, worden niet achternagezeten, of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Hele goeie vraag! Zet je 1 meid op een fiets in het verkeer, gebeurt er helemaal niets. Zet je er nog 1 bij, dan schreeuwen ze de halve stad bij elkaar. Geen. Flauw. Idee.

Het beste antwoord

Jeugdig enthousiasme!

In de klas moeten ze stil zijn, maar weer buiten moeten ze dan hun energie kwijt.

Jongens gaan dan schreeuwen en meisjes gaan gillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jongens hoor ik niet.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ook mijn ervaring. Jongens gaan trouwens niet allemaal schreeuwen. Sommigen gaan voetballen om zich af te reageren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er op gaan letten en inderdaad: Jongens schreeuwen of ze maken een hoop herrie met het gas van hun scooter/brommer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel een combinatie zijn van aandacht en dit antwoord. Maar omdat ik het verhelderend vind om inmiddels de jongens wel te horen schreeuwen of anderszins herrie maken kies ik dit antwoord als beste.

Andere antwoorden (4)

ze zoeken aandacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van opwinding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moeten even hun teveel aan opgekropte energie kwijt en zijn hoogstwaarschijnlijk ook dolblij dat ze een poosje ( geen school ) vrij zijn.
Of ze zien mij lopen, schrik namelijk ook elke morgen (spiegel ) van mijzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze de jongens leuk vinden.