Waarom gillen die meisjes zo?

Ik woon tegenover een middelbare school met ongeveer 1500 leerlingen. VWO en Havo, ook tweetalig. Nu ik wat vaker thuis ben hoor ik regelmatig iedere dag wel meiden gillen.
In het begin schrok ik me iedere keer rot.

Maar ik kan geen enkele oorzaak ontdekken.

Ze zitten gewoon op de fiets, worden niet achternagezeten, of wat dan ook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jeugdig enthousiasme! In de klas moeten ze stil zijn, maar weer buiten moeten ze dan hun energie kwijt. Jongens gaan dan schreeuwen en meisjes gaan gillen.

ze zoeken aandacht.

deze vraag is al eens eerder gesteld en dit was toen het beste antwoord tja waarom gillen we zo. het is een manier van uiten maar ook een manier van sensatie denk ik, hoe harder je gilt om een spin hoe harder mijn zusje ook ging gillen, het steekt onderling aan. ik denk niet dat per definitie elk meisje gillerig is, ik denk dat meer dan 50% word aangestoken door het wel gillerige meisje. Toegevoegd na 17 minuten: Meisjes (en vrouwen) uiten hun emoties makkelijker dan jongens (en mannen). Heel jonge meisjes kunnen hun plotselinge heftige emoties nog niet in woorden uitdrukken en schreeuwen/gillen dan. Als ze wat ouder worden kunnen ze leren om minder te schreeuwen en te gillen, maar niet ieder meisje leert dit af. Er zijn ook vrouwen die makkelijk gillen en schreeuwen. Het feit dat je schrijft: ‘om schijnbaar helemaal niks’, daar zit het hem in het woord SCHIJNBAAR. Dit geeft aan dat het schijn is en dus niet wat het lijkt. Voor de meisjes is dat waar ze voor gillen wel degelijk iets wat (heftige) emoties teweeg brengt. Deze emoties kunnen positief of negatief zijn. Ik denk zelf aan schrikken, het idee van iets vies (dit is ook een objectief begrip, dus niet voor iedereen gelijk) en het zien van iemand die ze heel leuk vinden (popster?).

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/schreeuwen-...

van opwinding

Ze moeten even hun teveel aan opgekropte energie kwijt en zijn hoogstwaarschijnlijk ook dolblij dat ze een poosje ( geen school ) vrij zijn. Of ze zien mij lopen, schrik namelijk ook elke morgen (spiegel ) van mijzelf.

Omdat ze de jongens leuk vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100