Is het mogelijk zwartbruin haar zelf in een helder kleur te verven?

Ik heb heel donkere haar.Zwartbruin.İk will graag en andere kleur die een betje helder is dan nu.Mijn voorkeur is rodbruin verf.
Is dat mogelijk thuis zelf te maken?En allen met een product wat alles erin is wat nodig is?

Toegevoegd na 11 minuten:
Op de foto's staan die kleuren die ik mooie vindt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk, koop een ontkleurder bij de drogisterij (Nutrisse en L'Oreal hebben er zeker 1) Kies er 1 die minimaal 4 tot 6 tinten oplicht, dan kom je met 4 tinten op middelblond uit en met 6 tinten op lichtblond (het kan iets donkerder of lichter uitvallen dan verwacht), doe dit in je haar volgens gebruiksaanwijzing en laat het intrekken. Tijdens het intrekken, controleer je regelmatig de kleur, als die licht genoeg is dan kun je het uitspoelen in de meeste gevallen (lees ook dit na in de gebruiksaanwijzing). Dan heb je een lichtere kleur, maar nog niet de kleur die je wil bereiken, hou er rekening mee dat je haar oranje is geworden. Dit los je op door er een koele (blonde) astint overheen te zetten. Daarna kun je er eventueel nog de gewenste kleur overheen zetten. Als je lang haar hebt, dan heb je van alle gebruikte kleurproducten 2 verpakkingen nodig. Dus als je pech hebt 6 verpakkingen voor je de juiste tint hebt bereikt. In dit geval is het dus niet veel goedkoper om het de kapper (Brainwash bijvoorbeeld) te laten doen. De kapper kan dit ook beter dan dat jij dit thuis kan, zij kunnen de kleur mengen die jij wil en hebben hier ervaring mee. Ook kunnen zij ingrijpen als er iets mis lijkt te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het donkerbruin geverfd is (dus ook als er nog 'oude' verf in je punten zit) is dit niet mogelijk zonder het eerst te ontkleuren. Dat zou ik niet zelf proberen, laat dat een kapper doen. Dat zijn namelijk ontzettend agressieve middeltjes. Is het je eigen kleur kun je tot 4 tinten lichter verven mits je het juiste percentage waterstofperoxide gebruikt. Vraag advies bij een kapperswinkel, die kunnen je de juiste producten verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mijn eigen kleur.
Hoe weet ik dan welke kleur hoeveel tinten lichter is?
Bij een kapperwinkel is het heel duur.Ik will graag iets makkelijks uit kruidvat of so.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kapperswinkel is juist niet duur ;-) daar gaan veel mensen de fout in. Ik betaal 5 euro voor een tube verf en 1,50 voor een klein flesje waterstofperoxide.. Ook kunnen ze je bij het kapperswinkeltje adviseren, bij Kruidvat niet. Weet je het niet ga dan aub langs de kapper.. Met verf van de Kruidvat krijg je het ook nooit 4 tinten lichter.