is het normaal dat bij kleurlenzen mijn ogen 40 minuten tot 1,5 uur na indoen, nog steeds geïrriteerd aanvoelen?

tranen, wazig zicht hier en daar wat niet continu is, en wel continu een licht warmte gevoel ( zelfde gevoel als je net wakker wordt bij heel fel licht)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Draag je normaal géén lenzen? Dan heb jij vermoedelijk te weinig oogvocht om ze drijvend te houden, dus ongeschikte ogen om lenzen te dragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik draag normaal gesproken geen lenzen nee, draag ze nu een week of anderhalf, begon met 2 uur op 'n dag, elke dag 1,5 erbovenop, tot max 10 uur per dag. kunt u me dan vertellen hoe ik mijn ogen "wel geschikt" maak? en het stukje weinig oogvocht trek ik m'n vraagtekens bij want het voelt juist eerder alsof het te vochtig is daar.. ( ook let ik er goed op of ik voldoende knipper )
Amadea
10 jaar geleden
Laat het maar beter even controleren door een opticien. Ik krijg zelf alleen bij droge ogen last van mijn lenzen, maar dat komt gelukkig maar weinig voor. Heb je wel goedgekeurde kleurlenzen? Je moet zuinig zijn op je ogen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de ene keer heb ik er iets langer last van als de andere keer, wel moet ik bekennen dat ik nogal vrijveeel moeite heb met het indoen zelf, wat me op ongelukkige dagen toch al gauw n kwartier tot 20 minuten kan duren. ps. als ik ze er weer uit haal heb ik er binnen een kleine 40 minuten nergens last meer van.
Amadea
10 jaar geleden
Sjonge, da's bij mij een trucje van tien seconden....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probleem is vaak dat mn oogleden een te sterk reflex hebben waardoor de lenze om vouwen om mn vingers en overal aan blijven plakken behalve waar ie hoort.. beginnersprobleempje denk ik
heb nog een beetje moeite met het recht naar de lenz blijven kijken met indoen dus 2 problemen eigenlijk
allebei reflexen, een van mn oogbal zelf, en een van mn oogleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik heb ook last met kleur lenzen. Ik had van die feest dingen met katte ogen. Indoen duurde heel lang (half uur). Daarna knalrood, wazig zien, pijn. En afschuwelijke hoofdpijn na een paar uur. Misschien dat het uiteindelijk went...maar ik weet niet of ik het ooit nog een keer doe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga inderdaad naar een opticien, neem de lenzen mee, dan kan de opticien zien of ze niet beschadigd zijn (wat irritatie kan geven), maar ook controleren of de oorzaak dat je er zoveel last van hebt, niet aan je ogen ligt, dit kan hij/zij onderzoeken en je eventueel geschikte oogdruppels verkopen.

Het beste antwoord

Kleurlenzen worden over het algemeen door opticiens afgekeurd, omdat ze kleurstoffen bevatten (natuurlijk), die je ogen aan kunnen tasten. Tenzij je ze bij de opticien zelf hebt gehaald, kunnen ze inderdaad een beetje onbetrouwbaar zijn wat betreft gezondheid. Even langs de huisarts gaan?