In welk schap behoort zuiveringszout?

ik las ergens dat je zuiveringszout bij de drogist kunt kopen, maar in welk schap kun je dat dan vinden? en is het eigenlijk duur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zuiveringszout is Natriumbicarbonaat en dat kennen wij ook wel als "baking soda". Alleen is het dan opeens stukken goedkoper.

Antwoorden (4)

Misschien bij de schoonmaakproducten. Ik zocht er pas naar, heb bij drie verschillende drogisterijen ernaar gevraagd maar ze hadden het nergens. Heb het uiteindelijk online besteld (http://www.brouwmarkt.nl/brood-speciaalgist-c-333_345.html).

Dat wil niet zeggen dat je het niet zou kunnen vinden bij een drogist, maar IK kon het niet vinden. In theorie zou je het bij de schoonmaakproducten zoeken als je bij een drogist bent en bij de bakspullen als je in een supermarkt of bijvoorbeeld natuurvoedingswinkel bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zuiveringszout is bij de drogist te koop van het merk Gimborn, dit is een tablet vorm. Het kost ongeveer 3,50 en staat meestal bij de medicijnen bij de maagproducten, zoals Rennies. Sommige drogisterijen hebben het ook in grote potten, waarvan je de gewenste hoeveelheid uit kan laten afwegen die jij wil hebben. In dat geval moet je erom vragen. De andere merken vind je bij de voedingssupplementen als ze die hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het zuiveringszout van gimborn heette voorheen maagzout, daardoor wisten veel verkopers niet dat ze zuiveringszout verkochten. Maagzout mag niet meer op de verpakking staan, vandaar dat dat veranderd is in zuiveringszout.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Sereph :)
Ivana
10 jaar geleden
Los in de bruine potten….oh nee, dat was heel vroeger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij ons is dat nog te koop, het zit tegenwoordig wel in een plastic pot met draaideksel. Er zullen nog wel meer drogisterijen zijn, die dat nog hebben.
In de supermarkt staat het bij de bak- en braadprodukten als bakpoeder.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bakpoeder bevat ook nog wat andere stoffen, maar het zal inderdaad in dat schap staan
Bij de apotheek kan je het halen. En het kost een paar euro.