Kan ik iets eten/doen om mijn kalium gehalte in mijn bloed te verlagen?

Ik heb nl. geen zin in medicatie...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een te hoog kalium gehalte komt meestal door een verminderde nier functie.
Wat je kan doen is produkten met kalium vermijden.
In de link staat een lijst met produkten die veel kalium bevatten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja dat van die nieren klopt aardig... Ben dialyse-patient.
Bedankt voor de link. Daar ga ik veel aan hebben. Dronk altijd veel zwarte bessensap. Zal daar maar eens mee stoppen!

Andere antwoorden (3)

In ieder geval kun je kaliumrijk voedsel beperken.
Zoals: aardappel, pompoen, banaan, wortel, paddenstoel en ui bevatten veel kalium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de huisarts gaan en hem vragen wat je het beste kunt eten om het verlagen van je Kalium gehalte.
Die weet vast wel wat ideetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas weet de gemiddels huisarts weinig over voeding. Die zal als regel met een medicijn aankomen.
Een natuurarts kan helpen, of een dietiste (een medisch geschoolde dietiste). Je kan wel aan de huisarts een verwijzing vragen voor een dietiste, en hem/haar uitleggen dat je nog niet aan de medicijnen wilt.
Wat je kunt doen is minder kaliumryke producten gebruiken zoals koffie,aardappels,bananen,spinazie en groene groenten. Succes!!