verhuizen, spanning en misselijk? wat te doen ertegen?

Mijn vriend en ik gaan samenwonen...
Maanden lang zoeken hebben we een enorm leuk huisje gevonden in Alkmaar, 7kamers, enorme tuin, en met een dik meevallende huur!
Helass moest er nog wel veel gebeuren in huis, je ziet echt dat er in is geleeft.
Maar waarschijnlijk wordt de spanning me teveel!
Ik zit sinds 5dagen in het nieuwe huis... maar pp gebied van verbouwen komt er niks van! Telkens als ik in huis ben, voel ik me enorm ziek, en gaat zelfs lopen moeizaam, en als ik loop... is dat 9 van de 10x naarr de wc...

Als ik echter weer buiten kom, voel ik me binnen 10minuten beter...

Waarom wordt ik in huis ziek? Alergie voor iets in de wonig? Of gewoon ernstige spanningen en stress?

Mvg robert

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Of je teveel stress hebt kun je alleen zelf beoordelen. Je kunt ziek worden van stress ja. Wanneer je vijf dagen in een nieuw huis woont, ben je nog aan het wennen aan een nieuwe omgeving. Maak een lijst van wat gedaan moet worden. En schrijf er een plan bij wat eerst te doen en probeer dat ook te doen. Soms moet je gewoon een begin maken en als er zoveel te doen is, is het soms niet te overzien. Zo een lijst helpt vaak. Je streept door wat gedaan is. Vraag hulp aan mensen, dan schiet het sneller op. Wordt je ziek door een allergie...kan ook. Kijk welk materiaal er in huis is waar je allergies voor kan zijn. Heb je een allergie? Of is dit de eerste keer? Poets alles goed. Stof kan ook allergie veroorzaken. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik adviseer je naar de huisarts te gaan met deze klachten, het kan inderdaad spanning zijn, het zou kunnen dat je last van astma hebt, dat geeft vaak zware benen, door te weinig zuurstof, de oorzaak daarvan kan in je huis liggen.