waarom voel je je ongemakelijk als je buiten loopt met 37 graden? (zie verder bij uitleg)

als je buiten loopt bij 37 graden voel je je ongemakelijk tewijl je lichaams tempratuur ook 37 graden celcius is.

waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Daarnaast (als aanvulling op eerdere antwoorden) denk ik dat het ook ligt aan het klimaat waarin je je bevind, in Nederland hebben we bijv. een zee-klimaat en is de lucht bij 37 graden ook vochtig en zou weer totaal anders zijn als een droger klimaat in bv. Spanje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet iedereen voelt zich ongemakkelijk, maar dit terzijde.

Wanneer je lichaam in beweging is, produceert het energie/warmte en als de omgevingstemperatuur niet lager is dan je lichaamstemperatuur kan de warmte niet goed weg. Dat zorgt voor een onaangenaam gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het niet gewend bent, daarom... Een Keniaan is daar wel gemakkelijk bij die altijd in die temperatuur rondloopt... Het is dus alleen maar gewenning... En alles wat je niet gewend bent, daar voel je je ongemakkelijk bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dat wij er niet gewend aan zijn en onze conditie bij 37 graden ook verzwakt.