Waarom zijn dromen soms zo vermoeiend?

Ik heb vaak nachten dat ik veel verschillende dromen heb. En ook ben ik vaak druk bezig in mijn droom (rennen,regelen enz. Na zulke dromen word ik vaak moe wakker. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je hebt dromen in het minst diepe gedeelte van je slaap, terwijl je juist in het diepe deel van je slaap meer uitrust. Dus als je veel gedroomt hebt, heb je minder tijd dan normaal diep geslapen. Logisch dat je dan ook minder uitgerust wakker wordt.

De uitleg van de eerdere antwoorder spreekt mij niet aan. Ik heb juist op dagen dat ik niet veel doe vermoeiende dromen. Terwijl op dagen dat ik veel doe ik minder droom en uitgeruster wakker word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou kunnen dat de vermoeidheid die je overdag tegenhoudt, door het rennen en regelen, 's nachts niet genoeg kan wegtrekken. Teveel vermoeidheid opgebouwd.
Of omdat je niet goed slaapt doordat je het wellicht te warm hebt.

Dat je van de drukte droomt kan komen omdat je het overdag te druk hebt. Of omdat je het te warm hebt, dat maakt je actiever, wat verhit, wat zich kan uiten in stress gevoelens, drukte.

Of misschien gaat je geest 's nachts wel druk aan de slag met van alles en nog wat, en heeft dat geen direct verband met jouw eigen leven hier en nu.

Je moet dus proberen uit te vinden wat de oorzaak is, dan kun je de vertaling ook makkelijker vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je in je hoofd nog druk bent. Is wel herkenbaar hoor. Ik ga dan extra sporten of een eind lopen je loopt de drukte uit je hoofd. Het helpt echt en je slaapt rustiger. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal t eens proberen, dank je wel! +
Misschien komt het omdat je zelf in het echte leven ook veel drukte hebt. Dromen kun je niet stoppen, dat is een feit. De vermoeidheid kan ook komen door je hersenen die die nacht zijn aan het werken aan je droom, en achteraf uitgeput zijn. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes, Hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker, dank! +
Dat komt heel simpel doordat je tijdens de droom niet (diep)slaapt... en alleen diepslapen rust uit zoals je dat zo graag wilt elke nacht... In die dromen van jou span je je in en dat is geen uitrusten, ergo vermoeiend...