vraag: anticonceptie pil microgon 50. Als ik voor het eerst deze pil ben gaan slikken op de 3e dag van mijn menstruatie, wanneer is de pil dan veilig?

ik schaam mij een beetje voor deze vraag maargoed. Alvast hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen mijn vraag te beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat dat niet gewoon in de bijsluiter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee helaas niet, er staat alleen in dat je op de eerste dag van je menstruatie de pil moet beginnen te slikken. Maar er staat niet bij hoe het werkt als je dit later doet...

Antwoorden (2)

Niks om je voor te schamen hoor. Meestal verteld je huisarts je dit bij het voorschrijven, maar niet elke doet dit.
Als je de pil start op de eerste dag van je menstruatie, ben je gelijk beschermd tegen zwangerschap.
Jij start de pil later, dus dan beschermd hij pas echt goed als je met de 2de strip begint (na je eerste stopweek dus).
Als je van plan bent om dus seks te hebben te komende periode, is een condoom aan te raden. Sowieso als het een nieuwe partner is, in verband met SOA's.
Ritsuka
10 jaar geleden
Na een week. Als je begint op dag één van je menstruatie is de pil direct veilig, anders na zeven dagen. Dus niet pas na één volledige strip, zoals in oudere bijsluiters ook wel eens stond, maar al na één week slikken.

Lees na op bijvoorbeeld:
http://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-wil-pil-combinatiepil-gaan-gebruiken

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en: seks, (het willen voorkomen van een) zwangerschap en ongesteld worden horen gewoon bij het leven. Dit soort vragen dus ook ;-). Hoef je je absoluut niet voor te schamen. Pil-vragen zijn heel veel voorkomende vragen hier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie reactie! maar het is dus juist een beetje het punt dat ik steeds op het internet verschillende tegenstrijdige adviezen lees. Zo zijn jullie reacties ook verschillend, want Ritsuka zegt eigenlijk na een maand en Lies12 zegt na één week. Dus ik weet nog steeds niet zo goed wanneer ik de pil dan als beschermend kan zien? snap je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kan iemand mij dat misschien uitleggen? heel erg bedankt alvast. Want Lies21 jij zegt 'zoals in oudere bijsluiters stond, maar bedoel je dus dat dat is veranderd, en weet je ook waarom dat is veranderd?