Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een paspoort aanvraagprocedure?

Ik heb sinds december 2010 een ID, ik heb gehoord dat er in een paspoort ook een ID zit. Word dan mijn huldige ID in het paspoort verwerkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
589

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je huidige ID wordt niet in je paspoort verwerkt, je paspoort is een identiteitsbewijs net als je ID. Met beide kun je reizen, alleen met een paspoort kom je verder. Een ID is makkelijker meenemen dan een paspoort, vanwege het kleine formaat, een paspoort is een dun boekje, van ongeveer 20cm lang en 15 cm breed schat ik. Je moet je ID inleveren als je een nieuw paspoort op gaat halen bij de gemeente. Het aanvragen van beide is gemakkelijk, je neemt 2 pasfoto's en je ID mee, dan wordt het aangevraagd. Een paar dagen later kun je het ophalen, je moet dan een vingerafdruk achterlaten een handtekening zetten en betalen, dan krijg je heet mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet je ID inleveren als dat verlopen is, anders mag je het bij je houden. Je mag beide documenten in je bezit hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kunt een ID kaart hebben of een paspoort. ID is voldoende om naar de meeste landen in Europa te reizen, daarbuiten heb je een paspoort nodig.
De aanvraagprocedure is hetzelfde: met foto's naar het gemeentehuis en betalen
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding