leraar heeft me aangeraakt, wat kan ik doen?

Ik moest op de gang staan (2 dagen geleden), die gang was helemaal leeg. Toen kwam er een leraar aan (waar ik ook les van heb), hij ging op mijn tenen staan en raakte met zijn handen mijn haar aan (vooral de puntjes) en toen raakte hij mijn borsten aan terwijl hij aan mijn haar trok. Ik weet niet of dat borsten aanraken perongeluk ging, zelf denk ik van niet. Er gaan al verhalen over hem rond door de school, dat het een viespeuk is enz. Ik zat zelf te denken naar de congierge te gaan en de camerabeelden terug te vragen, aangezien ik niet altijd word geloofd. Dat ik nooit word geloofd komt doordat ik al wat problemen heb met school. Maar wat vinden jullie dat ik kan doen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik moet ook een proefwerk bij hem gaan inhalen, maar ik wil niet echt meer naar hem toe. Ik sta er ook niet zo goed voor met mijn cijfers en het is dus belangrijk dat ik dat proefwerk dus eigenlijk wel maak.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (8)

Woow, erg
ikzelf ben dit nog nooit overkomen, maar ik heb wel begrip voor de situatie!!!!
ikzelf -> als jongen zou naar mijn ouders gaan en zeggen wat er is gebeurd!!!!!!
maar als je dat niet aan durft zou ik het met je vriendinnen overleggen!

Heel veel strekte
later
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Dat lijkt me heel goed, als je je therapeut wel vertrouwt. Want je kunt zeker wel wat steun gebruiken. Zeker omdat de band met je ouders moeizaam is.
Zo snel mogelijk naar de hoogste leidinggevende van de school, je ouders en de politie stappen. School moet een plek zijn die veilig is voor leerlingen en anderen en dat mag niet teniet gedaan worden door zo'n viespeuk.

Totdat dit allemaal is opgelost, dat proefwerk weigeren te maken bij de betreffende docent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelijk melden aan:
1. Je ouders (immers, zij zijn verantwoordelijk van/om jou)
2. De directeur van je school

Ik heb medelijden met je.... walgelijk zeg...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meis, het is heel naar dát er iets gebeurd is, maar je moet nu eerst in actie komen!

Als je het moeilijk vindt om het aan je ouders te vertellen, is er misschien een tante of oudere vriendin waar je het wel aan durft te vertellen? of een schooldecaan / vertrouwenspersoon?
Vertel het in ieder geval aan minstens 2 verschillende mensen en aan de politie.
Ga met iemand die jij vertrouwd daar naar toe en vertel alles wat er gebeurd is.

Dat proefwerk bij die docent dat moet maar wachten voorlopig, dat heeft echt geen haast...

Toegevoegd na 8 minuten:
Je zegt : "Dat ik nooit word geloofd komt doordat ik al wat problemen heb met school." Daarom moet je het aan minstens 2 verschillende mensen vertellen èn aan de politie! Zodat er geen twijfel is over wat jij hebt verteld/wat er gebeurd is.
Degene aan wie je het verteld zal wel het wel regelen v.w.b. de camerabeelden van de portier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@xanoniemxx, Het slechtste wat je kunt doen in dergelijke gevallen is afwachten. Houd er rekening mee dat de bewaartermijn van camerabeelden overal verschillend is. Soms een week of meer, maar kan ook twee dagen zijn.
Je moet gelijk handelen en niet via vriendinnen de kwestie bepraten. Dan krijgt het de schijn van roddelen en sta je zwak.
Ten eerste moet je niet bang worden van die man. Als je bang bent heeft hij je in je macht en dat verdient hij niet. Verder zou ik het zeker aan de schoolleiding vertellen en ook aan je vriendinnen en als het even kan ook aan je ouders.
Als hij het toch weer probeert grijp hem dan eens flink in zijn kruis als je dat durft.

Je bent echt niet de enige, dat schreef je zelf ook al, die hiermee te maken krijgt. Meer dan 40 jaar geleden was er op mijn school ook al een leraar op school die zijn handjes niet thuis kon houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou even wachten en als het nog eens gebeurt meteen aangeven of tegen de directeur zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De leraar is een meerderjarige dus hij mag niet intiem komen en zij wou het niet komt het in de buurt van verkrachting,ik zeg niet dat het verkrachting is maar het komt in de buurt dus je moet het niet aangeven bij de directeur maar bij de police
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier doet de politie echt niets meer darthjitse. Die heeft hier echt geen tijd en mankracht voor en bovendien moet de directeur het ook weten en maatregelen nemen.
ach wat erg dat je denkt dat je misschien niet geloofd wordt! Ga dan ZO GAUW MOGELIJK naar de directeur en eis (samen met je ouders, mentor, vriendinnen) de camerabeelden. School mag die beeden namelijk maar 2 weken bewaren. Na 2 weken worden ze verplicht vernietigd i.v.m. de wet op de privacy. Zet door!!! Ook voor je eigen gevoel, en ook voor alle andere meisjes op je school. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ooit ook zo’n soort situatie meegemaakt het beste wat je op dat moment kan doen is idd camera beelden terug vragen zodat ze je gaan geloven, ik zou naar de mentor gaan maar als je daar geen goede band mee hebt (zoals ik dat ook niet had) is het ook een optie om naar de teamlijder te gaan. Als dat ook geen optie is door gene goede band met hem/haar ofz. Kan je ook naar een leraar gaan die je mag of die je goed vertrouwd. Je moet echt naar iemand uit school zodat diegene met de leraar die je heeft betast kan gaan praten en/of acties kan ondernemen. Over dat proefwerk kan je proberen zo lang mogelijk uit te stellen, voor zover dat lukt. De politie inlichten is ook belangrijk maar dat kan pas als je bewijs hebt (zoals een getuige of die camera beelden). Ja kan ook altijd naar je ouders zelfs als je daar geen goede band mee hebt. Spaar al je moed bij elkaar en vertel het ze! Ik wens je echt veel succes met die smerige man op te sluiten en ik hoop dat dit nooit meer met je gebeurd. Heb het zelf ook begin dit jaar meegemaakt en ik ben nu bang om aleen over gangen op school te lopen. Er moet altijd iemand bij zijn ookal is het een vreemde.