Hoelang blijft sperma leven in de penis na een zaadlozing?

Wanneer je ejaculeert, hoe lang blijft sperma nog leven in de urinebuis? Hoeveel uur of dagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18K

Antwoorden (2)

Spermatozoïden zijn maar een kort leven beschoren, ze doen een run naar die ene eicel, als die er al is ! De omstandigheden in de urinebuis zijn niet ideaal, de natuur wil die ene , de rapste, de sterkste, de rest sterft binnen het uur ❗️
10 jaar geleden
Wanneer de man een zaadlozing heeft wordt het sperma met een snelheid van ongeveer 16 kilometer per uur uit de penis "geschoten". De spermacellen bevinden zich in een waterachtige vloeistof welke suikers bevat die de benodigde energie bieden voor de tocht die de zaadcellen mogelijk door de vagina gaan maken op weg naar de baarmoeder.

Dus als je ejaculeert blijft er niks achter in je urinebuis.
En zeker niet als je daarna een keer geplast hebt.
Wat er eventueel nog achter mocht blijven, is heel snel dood, want de omgeving is niet sperma-vriendelijk.
EN als je geplast hebt, dan is die urinebuis weer vrij van sperma.

Sperma kan echter wel maximaal vier dagen in het vrouwenlichaam overleven,
omdat het vrouwenlichaam tijdens de vruchtbare periode daar helemaal
op ingericht is.