allergie voor hond, testen met bloedonderzoek of iets anders?

In januari 2012 kwam ik erachter dat ik allergisch ben voor honden, 2 jaar daarvoor heb ik altijd een hond gehad (duitse herder)
Ik had jeuk, traanogen/loopneus. Hondje terug gebracht.

Toen heb ik een bloedtest laten doen maar deze was negatief.

We hebben tot nu toe af en toe een hondje geleend, en mijn klachten waren er nog maar wel veel minder dan in januari. De laatste keer dat ik een allergie had, was in april dit jaar, omdat we toen een hond hadden geleend.

Wat kan ik nu het beste doen, we willen nogsteeds een hond, ik wil weer een bloedtest laten doen maar wat als deze nu weer negatief is?

Toegevoegd na 6 minuten:
in januari 2012 hadden we dus een hond gekocht, Welsh corgi en die hebben we terug gebracht

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Handig is om te laten testen of je allergisch bent voor de huidschilfers, of alleen voor de haren. Wij hadden een Duitse Herder, waar mijn moeder allergisch voor bleek te zijn. Zij was echter alleen allergisch voor de haren, want daarna kregen we een hondje dat niet verhaarde, die je moest knippen (kruising tussen Chi-Tzu-Malteser). Dat geef ik je als antwoord (of tip) mee, probeer eens een hondje die niet verhaard! :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat je weer een allergietest afnemen, bij mij gebeurde dat op m'n rug met talloze andere dingen tegelijk [huisstofmijt bijvoorbeeld]. Ik ken iemand die als kind hevig allergisch was voor katten en daar zo heel erg veel last van had, nu [hij is volwassen] met druppels is het beheersbaar, maar een kat kunnen ze niet nemen, wel een hond...
Misschien is het voor jullie ook een idee om andersom te denken, dus geen hond kiezen in jullie geval, maar een kat...

Ik zou absoluut een nieuw allergietest ondergaan en goed opletten of het dus al minder wordt of dat er geen verandering is.
Aan de hand daarvan kunnen jullie besluiten "toch maar geen hond te nemen" of "toch een huisdier, maar dan een konijn of een kat, een fret of een cavia of ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de rug, dat is een stuk beter dan de plek die ze bij mij kozen, namelijk mijn onderarm. Op de rug heb je toch wat minder neiging om te gaan krabben, aangezien dat spul ontzettend jeukt (als je allergisch bent dan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop dat er eerst een test gedaan wordt i.p.v. steeds maar weer proberen met een hond.
Probeer erachter te komen of je allergisch bent voor de haren, de huid/haar mijten of de uitwerpselen hiervan, en of je op bepaalde rassen minder of anders reageert.