Wat is het gevaarlijkste voor de gezondheid van een mens?

Roken, teveel drinken, stress zijn dingen die iedereen wel weet denk ik. Maar zijn er ook factoren die veel gevaarlijker zijn en niet in het nieuws komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er met roken dat jij het in verband brengt met 'gevaarlijkste' dus overtreffende trap?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krokodillen, haaien, tijgers ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat roken longkanker kan veroorzaken en ook niet best is voor je hart. Lijkt mij een goede conclusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat roken longkanker zou kunnen veroorzaken en slecht zou kunnen zijn voor je hart is vooralsnog niet bewezen, dus vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorlog en ander geweld, maar dat komt natuurlijk ook flink veel in het nieuws. Of bedoel je alleen dingen die je jezelf 'aandoet'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterven: bijna iedereen gaat er dood aan.

Het beste antwoord

Ook hier ga ik antwoorden met angst!

Angst voor de angst is het gevaarlijkste voor de mens.
Door angst ontstaan allerlei psychische kwalen wat weer tot allerlei fysieke klachten kan leiden.

Maar angst kan nog veel meer veroorzaken. Bijvoorbeeld ons gedrag en karakter kan erdoor veranderen. Onze kijk op de samenleving op andere culturen, op geld op geluk, noem maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Al het gif in onze levensmiddelen

Toegevoegd na 7 minuten:
En dat wordt ook nog eens in het nieuws en in reclames verkocht als gezond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat volgens mij niet vaak in het nieuws komt, is dat er mensen zijn die bewust onveilig willen vrijen met een persoon waarvan ze weten dat die aids heeft.
Die mensen schijnen een kick van het risico te krijgen, maar het is natuurlijk wel levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een teveel van... You name it..

In principe is alles gevaarlijk voor de mens. Zelfs aan een huge hoeveelheid water kan men overlijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
radioactieve straling, oorzaken van oa kanker, wat doodsoorzaak nummer 1 is in Nederland.

En het kan ook afschuwelijke mutaties opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat beslist erg slecht is voor een mens is blijven hangen in een vergiftigende relatie. Waar stelselmatig ieder greintje zelfbewustzijn wordt onderuitgehaald, en je regelmatig op onvrijwillige wijze alle hoeken van de kamer ziet.
En waar zó aan je rondgemanipuleerd is, dat je ervan overtuigd bent, dat het jóúw schuld is dat dit gebeurt - omdat je het er naar gemaakt hebt, doordat je.....(en vul dan maar in)

Dit is erg gevaarlijk voor een mens, niet alleen voor je lichaam (dat spreekt eigenlijk vanzelf), maar vooral voor je geest. Om hiervan te genezen moet meer werk verzet worden, dan je je voor kunt stellen.
Deze mensen zijn de meest 'kapotte' mensen die ik ken.

Dit komt zelden in het nieuws, maar gebeurt véél vaker dan een 'normaal' mens zou denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, +
Leven, zolang je niet geboren ben, heb je geen gezondheid klachten, en als je dood ben, heb je ze ook niet (meer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoppen met ademhalen is volgens mij ook erg gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huiselijk geweld...
Drugs....
Bijtgrage huisdieren....
ook zonlicht kan voor een aantal mensen gevaarlijk zijn..
Asbest..
Milieuvervuiling..
Nucleaire stralingen

Nog meer opnoemen??
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mede mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radio actieve straling van o.a. gsm, draadloos internet, antennes, electrische kabels.
Bestrijdingsmiddelen op groenten
Alle light producten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat is het gevaarlijkste
voor de gezondheid van een mens?"

Het leven zelf;

het leven is immers de brenger
-van ongezonde ziektes,
-van gevaarlijke omstandigheden,
-van de scheppende- en vernietigende mens,
-en bovenal van de dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kanker heeft voor een groot deel te maken met hoe je leeft. Als je rookt, drinkt, niet beweegt, vet zoet zout eet, en dat alles tegelijk en veel dan vraag je er om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er ergens een foutje wordt gemaakt en wij dan een atoombon op onze bol krijgen .