welk effect heeft roken op jongeren?

Toegevoegd na 3 dagen:
ik moet een werkstuk over roken maken voor schookl maar ik heb eigenlijk niks gevonden wat specefiek voor jongeren geldt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vrees dat er geen verschil is met ouderen. Roken is gewoon buitengewoon slecht voor je algehele gezondheid, met als bonus een flinke kans op longkanker.
Tel uit je winst, steek er nog eentje op!
Poet
10 jaar geleden
Je gaat er in elk geval van stinken. Een roker is vanaf een paar meter te ruiken.
Poet
10 jaar geleden
Een ander effect is dat je veel geld uitgeeft want roeken = duuuuur!

Antwoorden (2)

Ligt er aan wat je bedoelt. In ieder geval alleen maar negatief effect. Verslaving is denk ik de belangrijkste. Verder vergroot je het risico op hart- en vaatziekten en op diverse vormen van kanker.... etc. Gewoon niet aan beginnen dus want als je eenmaal rookt is stoppen steeds moeilijker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je raakt verslaafd, meer kans op kanker enzovoorts.
Dat een jongere verslaafd raakt zorgt ervoor dat hij/zij steeds nieuwe pakjes moet kopen, en dit kost best veel geld, waardoor al het zakgeld naar het roken gaat.

Ik denk zelf niet dat als je 2 jaar lang rookt als puber en daarna weer stopt, het zo heel erg is. Alleen is het probleem juist het stoppen, dat lukt meestal niet meer als je eenmaal volwassen bent..

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en de ouders mogen er waarschijnlijk niet achter komen, dus ze gaan stiekem roken.