ik heb een knobbeltje op mijn schaamhuivel wat is dit?

het is ongeveer 1cm lang en licht onderhuids je ziet alleen een heel lichte zwelling. het voelt een beetje bobbelig aan wat zou het kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het meest waarschijnlijke is dat dit een verstopt talgkliertje is. Het is niet iets om je ongerust over te maken. Indien het gaat irriteren, raad ik je aan om naar je huisarts te gaan. Je huisarts kan het eenvoudig verwijderen.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Toegevoegd na 11 minuten:
Veel vrouwen hebben last van verstopte talgklieren. Vaak rondom de schaamstreek en lies. Dit zijn bulten die soms klein blijven maar soms ook erg groot en pijnlijk kunnen worden. Ze kunnen bijvoorbeeld ook onder de oksels, in de knieholtes en in de holtes bij je arm. Het meest komen ze bij vrouwen toch voor in de schaamstreek.

Dit is een aandoening waar men niets tegen kan doen. Het is niet omdat je niet goed aan je hygiene werkt. Het is gewoon een kwestie van talgklieren die hun werk niet goed doen. Ze raken verstopt en gaan onsteken. Hierdoor onstaat er een bult met vocht. Dit is erg pijnlijk. Je kunt er mee naar de dokter zij snijden hem dan voor je open en maken de onstoken zakjes die erin zitten kapot ( dit is erg pijnlijk aangezien je een onsteking niet kan verdoven IK SPREEK UIT EIGEN ERVARING ).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat schrijft Henny van Well-Krouwel, gynaecoloog Maasstad Ziekenhuis Rotterdam op de vraag van een meisje wat het bultje tussen haar schaamlippen is. Nogal andere plek dan de schaamheuvel.... Zie http://onlinespreekuur.gezondheidsplein.nl/onlinespreekuur/bekijk_vraag/13075/wat-is-het-bultje-tussen-mijn-schaamlippen.html

Andere antwoorden (2)

Een ingegroeid haartje. Gevolg van het scheren, wat jij vermoedelijk gedaan hebt. Het haarzakje is nu ontstoken.
Amadea
10 jaar geleden
Waarschijnlijk een ontstoken haarzakje, of het is ontstoken geweest en het is nog een hard bolletje, duurt even voordat het weg gaat.
Doet het ook zeer bij aanraken? Is het rood? Dan is het een (beginnende) ontsteking, niet aankomen. Gewoon proberen beetje schoon te houden elke dag.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij aanraken idd pijnlijk maar op aanraden van knip ik inplaats van scheer
Ritsuka
10 jaar geleden
dan is het inderdaad een ontsteking. waarschijnlijk beginnend, bultje kan nog wel iets groter en pijnlijker worden, maar liever niet te veel aanzitten. Trekt met een paar dagen vanzelf weg. 'op aanraden van knip ik', op aanraden van wie?
en zo'n bultje kan altijd ontstaan, bij scheren is de kans inderdaad iets groter, maar kan ook zomaar gebeuren.