Kan iemand me informatie geven over "bubbelende" urine (de bovenlaag is knetterend)?

Ik kan er niets vinden op internet.
Tips over ga naar een dokter hoef ik niet hoor, het is niet iets medisch maar voor school.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.4K
AWM
14 jaar geleden
Wij deden hele andere dingen op school :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bubbelende urine????? Voor welk vak is dit??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het vak is wel van belang, voor biologie zou ik ergens anders zoeken dan voor natuurkunde.

Antwoorden (2)

Je bedoelt schuimende urine?
Dat heeft te maken met de afvalstoffen die in je urine zitten. Waarschijnlijk zit er te veel eiwit in de urine.

Ik zal ff zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat heet het Nefrotisch Syndroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je urine schuim produceert, en dat verdwijnt snel weer, is er niet zo heel veel aan de hand...Door de snelle stroom in het water van de WC, of in de eigen urine ontstaan belletjes, ie snel kapot gaan juist omdat er geen speciale stoffen (zoals zeep) in de urine zitten die de belletjes langer laten bestaan. Bij het nefrotisch syndroom komt er eiwit in de urine wat net zoiets kan veroorzaken, alsof er zeep in zit : een dikke, stevige schuimlaag Dit is echter een echte ziekte en ik begrijp dat dit niet aan de orde is...